Täcker helförsäkring motorhaveri?

Didde

Välkänd medlem
28 sept 2008
316
1
16
32
Sveg
Tja.
Min RMK Assault 800 -09 skar/nöp idag. Såklart första dagen på långledigheten :eviltongue:
Nu funderar jag på om min helförsäkring hos Länsförsäkringar kan tänkas täcka detta?
Har självrisk på 5000 så det är antagligen billigare beroende på hur mkt det är som behöver bytas.
Kan ju inte ringa å fråga förrän på tisdag då det blir vanlig vardag.

Vill ju gärna riva motorn å kolla hur stor skada som är skedd men vet inte om det ev. blir nåt strul om försäkringen skulle täcka detta.

Som sagt en -09 som nästan gått 300 mil.

Nån som vet?

Glad påsk! :ciao:
 

antesandberg

Aktiv medlem
21 feb 2013
64
4
8
Piteå
Hade du kvaddat den som gjort att du fått en törn på motorn som sen i sin tur gjort att den skar hade du nog fått de på försäkringen. men inte av att den enbart skar/nöp...
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Tror det är Försäkringsprodution som har motorförsäkring. Känns tyvärr som ett måste för en Poo ägare..
 

ScottMarcus

Välkänd medlem
17 dec 2007
172
0
16
Övik
Svedea har maskinförsäkring.
Jag fick min -09 med nästan 900 mil på mätaren renoverad nu i vinter då den skar och fick till och med pengar för det tack vare stilleståndsersättningen :)

"Maskinförsäkringen gäller för snöskoter som är högst 5 år gammal (räknat från snöskoterns första registreringsdag) och som körts högst 1 000 mil. Försäkringen upphör så snart någon av gränserna passerats."

Dom finstilta villkoren är dock skrivna så att dom skulle kunna neka att betala ut ersättning för alla tänkbara skador om dom skulle vilja det, men för mig var det inga problem och verkstan sa att Svedea var det bästa bolaget att ha att göra med vid alla typer av skador.
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Tror det är Försäkringsprodution som har motorförsäkring. Känns tyvärr som ett måste för en Poo ägare..
Dom har ju höjt premierna så mycket att det knappast kan vara försvarbart att ha kvar den försäkringen när den går ut. Fick ett år gratis förutom trafik då när man snowcheckade. Det var även borttaget iår.