Tänder inte alls, inge ström fram!?

raxz

Medlem
4 nov 2007
12
0
1
Hej! Jag har en Yamaha srx 700 -98. tänkte ut och starta upp den ikväll, men inte gick de inte. vred på nyckeln och drog, men den var HELT död. upptäckte sedan att stiften tände inget alls, lampan lyste inte för 5 öre då jag drog i snöret. absolut HELT DÖD.
Jag startade den i somras, och då var de inga problem alls! sen parkerade jag den utomhus, med dubbla presseningar och kapell. Har itne startat den nått under hösten.
Men som sagt, den är helt död, inge ström går fram överhuvud taget!
Kan någon hjälpa mig??
Tack på förhand :)

raxz

Medlem
4 nov 2007
12
0
1
haha, nejnej, det är det såklart inte! :)
Det är något annat, men frågan är bara vad?

ducatimonster

Välkänd medlem
7 okt 2005
270
0
16
Stockholm
cdi kan ju ha rykt, det händer tyvärr så där plötsligt, enklast är jus jälvklart att testa med en ny, eller likadan maskin, svårt att mäta sig bakåt..
johan

raxz

Medlem
4 nov 2007
12
0
1
cdi kan ju ha rykt, det händer tyvärr så där plötsligt, enklast är jus jälvklart att testa med en ny, eller likadan maskin, svårt att mäta sig bakåt..
johan
Kan de bra ryka utan att man ens startat den alltså?

ducatimonster

Välkänd medlem
7 okt 2005
270
0
16
Stockholm
förlåt,,kanske min 08 dialekt...rykt..asså gått sönder..eller förstod du och driver med mig nu...cdi´n är mitt tips f.n.

//johan

raxz

Medlem
4 nov 2007
12
0
1
jaasså! då missförstod jag dig!
Ja får ta och kolla upp den då isf, är ju möjligt! men hur kan den bara gå sönder sådär?

raxz

Medlem
4 nov 2007
12
0
1
Men asså, de verkar ju väldigt orimligt tycker jag. körde knappt ett par meter! plus att den var i bra skick då!

fräser.

Välkänd medlem
19 sept 2007
124
0
6
Lse
Ja vet en som fick byta statorn för den hade gått sönder. Men det kan vara tändspolarna eller kondernsatorn. Den kan gå om dom är trasig fast har en sämre gnista, å dom gick sönder helt då den stog ute.