Hejsan!
Behöver lite hjälp här!
Har en wildcat-89 som endast gått strax över 300 mil. Den har enligt förre ägaren stått sedan -97 ocgh därav kanske problemen kommer ifrån.
Det började efter 10 mil då ja hade köpt den.. Så fort den blev tillräckligt varm (ca: 20min körning) så började den hacka och till slut gå på en burk.
Jag bytte stift, ingen skillnad..
En kompis som grejar mycke med motorcyklar tog upp och rengjorde förgasare och ställde in allt ordentligt men problemet kvarstod!
Då köpte jag ny cdi-box och då gick den hackigt hela tiden, dock inte på tomgång. Den gick fint på tomgång och låga varv men då man skulle trycka på lite så hackade den bara och ville dö + började gå på en burk..
Sedan lämnade jag bort den till en duktig mekaniker som hållit åp bra mycke med arctic cat. Han tog upp det mesta inom tändningsväg och ställde in allt som original.
När jag hämtade skotern idag hos honom så visste han dessutom att skotern var trimmad då den var ny -89 på inköpsstället. 2*44mm förgasare istället för 38r, högkomp och portade cylindrar. Han kände killen som gjort det.
Men då jag kom hem och körde 100 meter så började skotern gå pissigt igen! Jag tryckte på järnet och skotern stack iväg men då över 60km/h typ så började hackandet igen!
Kollade om den fick bensin ur soppapumparna och de fick den, bytte stift.. Ingen skillnad!
Provade att skarva bort dödaren men ingen skillnad..
Någon där ute som har en enda aning om problemet??????
Hjälp!!!!!!
Behöver lite hjälp här!
Har en wildcat-89 som endast gått strax över 300 mil. Den har enligt förre ägaren stått sedan -97 ocgh därav kanske problemen kommer ifrån.
Det började efter 10 mil då ja hade köpt den.. Så fort den blev tillräckligt varm (ca: 20min körning) så började den hacka och till slut gå på en burk.
Jag bytte stift, ingen skillnad..
En kompis som grejar mycke med motorcyklar tog upp och rengjorde förgasare och ställde in allt ordentligt men problemet kvarstod!
Då köpte jag ny cdi-box och då gick den hackigt hela tiden, dock inte på tomgång. Den gick fint på tomgång och låga varv men då man skulle trycka på lite så hackade den bara och ville dö + började gå på en burk..
Sedan lämnade jag bort den till en duktig mekaniker som hållit åp bra mycke med arctic cat. Han tog upp det mesta inom tändningsväg och ställde in allt som original.
När jag hämtade skotern idag hos honom så visste han dessutom att skotern var trimmad då den var ny -89 på inköpsstället. 2*44mm förgasare istället för 38r, högkomp och portade cylindrar. Han kände killen som gjort det.
Men då jag kom hem och körde 100 meter så började skotern gå pissigt igen! Jag tryckte på järnet och skotern stack iväg men då över 60km/h typ så började hackandet igen!
Kollade om den fick bensin ur soppapumparna och de fick den, bytte stift.. Ingen skillnad!
Provade att skarva bort dödaren men ingen skillnad..
Någon där ute som har en enda aning om problemet??????
Hjälp!!!!!!