Tändningslås till ski-doo

Svanee

Välkänd medlem
5 sept 2006
106
0
6
Umeå
Nyckeln till min mxz 550f -04a gick av inuti tändningslåset, så jag gissar på att jag måste byta tändningslåset.. Nån som vet ungefär vad det kan kosta? eller nåt jag kan göra för att få ut nyckeln??!?!?

SKitskoter
 

Compakt

Aktiv medlem
24 okt 2005
54
0
1
Örnsköldsvik
Det finns en enkel lösning på detta. Ta ett bågfilsblad och slipa det spetsigt i ena enden (tänderna på sågbladet skall peka bakåt). Därefter styr man in bladet ovanför nyckelbiten i tändningslåset och med hjälp av tänderna så kan man dra ut nyckelbiten.
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Det finns en enkel lösning på detta. Ta ett bågfilsblad och slipa det spetsigt i ena enden (tänderna på sågbladet skall peka bakåt). Därefter styr man in bladet ovanför nyckelbiten i tändningslåset och med hjälp av tänderna så kan man dra ut nyckelbiten.
Smart! :) Annars går det väl att starta skotern med nyckel-biten om du sätter in den mot den andra biten och vrider.
Kanske inte så snyggt men det funkar!
 

Svanee

Välkänd medlem
5 sept 2006
106
0
6
Umeå
äh, köpte nytt tändningslås istället, fick ett nytt tändningslåss och 2 nycklar för 411 spänn. angående att det är en skitskoter så är det nog pga att nyckeln var knäckt innan som den gick av