Tändstift...

KimAlexander

Välkänd medlem
14 jan 2005
894
0
16
Gällivare
Hej,, har en xlt special -95 den gillar ju å bränna stift på mittencylindern, har bränt 3 st bara i höst,, jag undrar vilka tändstift som är bäst att använda på motorn??? champion eller ngk?? gärna modell också..Använder just nu ngk b9es men är det rätt??
har hört att champion stiften är bra till polaris motorerna
 

strimbo

Välkänd medlem
6 nov 2005
228
0
16
KimAlexander skrev:
Hej,, har en xlt special -95 den gillar ju å bränna stift på mittencylindern, har bränt 3 st bara i höst,, jag undrar vilka tändstift som är bäst att använda på motorn??? champion eller ngk?? gärna modell också..Använder just nu ngk b9es men är det rätt??
har hört att champion stiften är bra till polaris motorerna
Jag röstar på champion..

b9es .. jag tror det stämmer!
 

KimAlexander

Välkänd medlem
14 jan 2005
894
0
16
Gällivare
Tack,,

Där fanns ju de ja behövde, men vad är skillnaden mellan super class o regular class,, gissar att super class är tåligare,verkar ju vara nåt att ha,
men
 

Polargris

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
Sthlm Sverige
Nöjd med NGK

Jag åker XC600 -97 och som jag förstår det är det i princip samma motor.
Har använt NGK BR9ES och aldrig haft några problem med stiften...
 

Hrd

Aktiv medlem
28 dec 2005
90
0
6
Gävle
Polargris skrev:
Jag åker XC600 -97 och som jag förstår det är det i princip samma motor.
Har använt NGK BR9ES och aldrig haft några problem med stiften...
Nej, det kan inte vara samma motor ju med att man -96 gjorde en påbättring på motorerna vilket gjorde dom starkare eller hur man ska säga klarar av mer. På en polaris -95 3-cylidrig kan du inte sätta på trippelpipor men det kan du på -96:ans modell eller uppåt för att dom klarar av det helt enkelt. Så motorerna kan skilja sig lite åt faktiskt.
 

EFI500sp

Ny medlem
3 jan 2006
2
0
1
Bureå
Hej! jag har kört en xcr 600 -96 och den hade xlt motor och den gick då inte på nått annat en BR9EYA så jag rekomenderar till alla som kör med xlt trippel kör med BR9EYA