På alla motorer jag skruvat ihop så försöker jag lägga en så tunn sträng som möjligt med tätningsmassa på ena blockhalvan. Detta för att motverka att det ska bli överflöd som trycker in i motorn och vevhuset när man skruvar ihop blocket. När man sedan vänder upp motorn och tittar in genom cylinderöppningarna brukar man likt förbannat se att det trycker in lite tätningsmassa i vevhuset. Spelar detta någon roll? I så fall hur fan lyckas man få ihop motorn utan att lite tätningsmassa trycker in i motorn?
För övrigt testade jag tätningsmassan Plastic Padding Gasket nu på sista motorn jag skruvade ihop.
Vad har ni för erfarenheter gällande tätningsmassor samt vilket tillväga gångs sätt använder ni er av när ni skruvar ihop era motorer?
För övrigt testade jag tätningsmassan Plastic Padding Gasket nu på sista motorn jag skruvade ihop.
Vad har ni för erfarenheter gällande tätningsmassor samt vilket tillväga gångs sätt använder ni er av när ni skruvar ihop era motorer?