Ta bort krängningsstag enduro

R4b13z

Välkänd medlem
17 jan 2010
178
0
6
Holmsund
Om du följer krängningshämmaren in mot chassiet ser du att de sitter nitad en platta av plast som krängaren går in i. Borra bort nitarna som håller fast plattan (båda sidorna) och dra ut krängaren ur chassiet i ett stycke.

 
Last edited:

hansen86

Medlem
31 jan 2010
22
0
1
järvsö
vad är egentligen meningen med att man tar bort kränghämmaren? ägaren innan mig tog bort den på min rave 800'a och jag uppfattar den bara som sladdrig och bökig jämfört med polarens som kh sitter kvar på.
 

R4b13z

Välkänd medlem
17 jan 2010
178
0
6
Holmsund
vad är egentligen meningen med att man tar bort kränghämmaren? ägaren innan mig tog bort den på min rave 800'a och jag uppfattar den bara som sladdrig och bökig jämfört med polarens som kh sitter kvar på.
Jag tog bort den för att den blev för smal efter att jag bytt "a-armar" på min efter en krasch.
Men jag upplever att den blir mindre "stötig" då hela skotern gärna ville hoppa till om man körde på en knöl på t.ex. höger sida. Nu så upplever jag att skoter rider över knölarna bättre då höger/vänster får jobba för sej. Ett annat plus är att jag upplever den som mera "lättburkad".
Jag ger de ett stort plus helt enkelt. Iaf efter att man lärt sig köra med de. För visst blir den inte lika stabil efter en snabb led, men där vill man väl inte vara? - Då hade jag lika gärna kunnat köpa en kortbandare :eyebrows: