Tanklock mxz s2000

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Är det någon som äger en Mxz S2000 som kan mäta hur långt tanklocket är, eller själva flotörlängden om ni förstår. Fick tag på en mätare från en zx tank och jag undrar om den mäter rätt, nu kanske tanken är (från toppen) fylld till lite under hälften av hela tanken och den visar 3/4 tank.

pro_

Aktiv medlem
12 mar 2006
58
0
1
hej!

flotör pinnens längd är 30cm på s2000, iaf min mxz 670 -97

det där fenomenet att den visar full tank vid halv tank har jag också. jag kan köra med full tank en bra bit. själva flottör pinnen vrider sig i början men planar ut halvvägs! så då tankmätaren börjar röra på sig har du
typ lite mer än halv tank. lite ogenom tänkt av ski-doo :hmmmm2:!

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
hej!

flotör pinnens längd är 30cm på s2000, iaf min mxz 670 -97

det där fenomenet att den visar full tank vid halv tank har jag också. jag kan köra med full tank en bra bit. själva flottör pinnen vrider sig i början men planar ut halvvägs! så då tankmätaren börjar röra på sig har du
typ lite mer än halv tank. lite ogenom tänkt av ski-doo :hmmmm2:!
Perfekt då har jag nog fått tag på en likadan den jag har är ca 30cm och är från en mxz 02. Jag provade även tanka fullt och den visade som mest 3/4 tank men som du sa kunde man köra en bra stund innan halvtank...fast nu vet jag att jag ens har soppa i tanken hade tidigare ett oljelock :eek:.