Tanklock trasigt! :(

Micke.johansson

Ny medlem
31 jan 2007
4
0
1
Jo, nu är det så att tanklocket på min Polaris sport touring -01 har gått sönder, i tanken! Ni polaris ägare vet säkert hur tanklocken ser ut, modellen där det går ned 2 metallstänger i tanken och ett "flöte" så man ser hur mycket bensin som är kvar..
Alltihop låssnade å föll ner i tanken förutom en pinne, alltså ligger det två metallstänger + flötet nere i tanken.

Måste ja skruva lös hela tanken för att få upp sakerna? Skotern är fulltankad så de känns lite jobbigt att hälla ut all bensin :/

Någon som har några förslag? Jag kanske kan fiska upp stängerna med någon slags magnet, då dom knappast väger mycket..

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Jag har råkat ut för samma sak flera ggr flottören brukar man kunna fiska upp när tanken inte riktigt är full och metallstängerna tar man upp med en magnet precis som du föreslog köp eller låna en böjlig plockmagnet som dom flesta bilmekaniker har jag tror att Jula har en billig rackare.

Micke.johansson

Ny medlem
31 jan 2007
4
0
1
Men du det låter bra, då slipper ja plocka isär åbäket! Får dra mig på jula till helgen då å fixa mig en magnet! :)

Flottören borde man kunna få upp genom att tanka så fullt som möjligt, då borde den ju komma upp ur hålet? :) haha