TEAM TIED PRO RMK

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
har ev en tied på g till rmk:n och skulle vilja ha lite feedback av er som kört med denna på rmk:n vad ni tycker ?
temp,rem liv , känsla mm ska man slå till ?
vad kör ni med för helix och fjäder ?
 

hotseat

Aktiv medlem
1 jan 2000
96
0
6
Är det en 12 rmk du har? 140/240 med en 73/57.46 /73/59.46 eller en 75/57.46 75/59.46 denna variatorsetup är grym. känslan är explosiv backshift
 

hotseat

Aktiv medlem
1 jan 2000
96
0
6
snoperformance.se är ju distributör för team så dom har dom kitten och deras återförsäljare. ser att du har beställt en -13. borde fungera på den oxå men snoperformance provar så fort snön kommer på en -13 modell enligt va dom sa till mig. så jag skulle nog lugna mig om jag var du tills dom provat ut lämplig helix/fjäder
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
snoperformance.se är ju distributör för team så dom har dom kitten och deras återförsäljare. ser att du har beställt en -13. borde fungera på den oxå men snoperformance provar så fort snön kommer på en -13 modell enligt va dom sa till mig. så jag skulle nog lugna mig om jag var du tills dom provat ut lämplig helix/fjäder
ska köpa en beg och kan välja med eller utan bestyckning (pris skillnad) så ville ha ett hum om det var nått som passa av det som fanns. Är ju rätt stor skillnad på helix med tied och "vanlig" så därför fattar man inget :)
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Någon som vet vad ED har för setup på dom han säljer? Funderar själv på en Tied!
Snackade med honom om saken tidigare i sommar, minns jag rätt hade han några olika alternativ beroende på mattlängd, önskemål, Assault alt RMK osv...men det är ju ganska praktiskt när det finns några grundsetups att utgå från iaf. Ring och hör med honom till veckan, han är på ngt möte utrikes för tillfället.
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
Kan någon förklara för mig vad som är så bra med Team Tied? Hur är den uppbyggd vs orginal som gör den så överlägsen som det sägs. Är den verkligen värd sitt pris? Personligen tycker jag att Polaris variatorer funkar utmärkt. Tycker jag alltid har bra backshift, växlingsvarv som ligger spot on oavsett före.
Samt lågt remslitage.
Nu har jag ju inte testat Team Tied så jag kan inte uttala mig om hur fantastisk den är. Kör alla Pros med den variator på tex Backtävlingar? Om den är överlägsen borde ju alla använda den?

Obs! Jag tror att den är bra men har lite svårt att se den stora vinningen.
 

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Kan någon förklara för mig vad som är så bra med Team Tied? Hur är den uppbyggd vs orginal som gör den så överlägsen som det sägs. Är den verkligen värd sitt pris? Personligen tycker jag att Polaris variatorer funkar utmärkt. Tycker jag alltid har bra backshift, växlingsvarv som ligger spot on oavsett före.
Samt lågt remslitage.
Nu har jag ju inte testat Team Tied så jag kan inte uttala mig om hur fantastisk den är. Kör alla Pros med den variator på tex Backtävlingar? Om den är överlägsen borde ju alla använda den?

Obs! Jag tror att den är bra men har lite svårt att se den stora vinningen.
http://teamaftermarket.com/news-events/article/snowest-magazine-reviews-the-team-tied-secondary
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.469
383
83
Malå/Adak
Har kört Team tied på min Doo, har haft vanliga Team på tre tidigare maskiner.

Tied är bra, men jag skulle nog inte kosta på att sätta en tied på en maskin som har en vanlig team redan, sån fantastisk skillnad är det inte mot en väl inställd "vanlig" team. (och en Tied behöver också kärlek för att komma till sin rätt)

På Doon satte jag den i huvudsak för att få flytande sekundär.
 

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Är det en 12 rmk du har? 140/240 med en 73/57.46 /73/59.46 eller en 75/57.46 75/59.46 denna variatorsetup är grym. känslan är explosiv backshift
Ska jag köra på samma helix som rekommenderas till org rmk trots att jag har neddrevat (19/43) eller finns det nåt som passar bättre?
 

hotseat

Aktiv medlem
1 jan 2000
96
0
6
Ska jag köra på samma helix som rekommenderas till org rmk trots att jag har neddrevat (19/43) eller finns det nåt som passar bättre?
Jag skulle nog ha börjat där jag. Den klarar förmodligen en 73/61.46 oxå har du PA topp så minst 75 startvinkel. Pröva även med en 160/240 tillsammans med 61 slutvinkeln å se va du gillar bäst. Alla maskiner är lite olika vad dom gillar bäst å sen beror det på vilka vikter och starttryck på primärfjädern man kör med oxå.
 

hotseat

Aktiv medlem
1 jan 2000
96
0
6
Kan någon förklara för mig vad som är så bra med Team Tied? Hur är den uppbyggd vs orginal som gör den så överlägsen som det sägs. Är den verkligen värd sitt pris? Personligen tycker jag att Polaris variatorer funkar utmärkt. Tycker jag alltid har bra backshift, växlingsvarv som ligger spot on oavsett före.
Samt lågt remslitage.
Nu har jag ju inte testat Team Tied så jag kan inte uttala mig om hur fantastisk den är. Kör alla Pros med den variator på tex Backtävlingar? Om den är överlägsen borde ju alla använda den?

Obs! Jag tror att den är bra men har lite svårt att se den stora vinningen.
Det bästa med den som jag tycker är att man kan köra med så lågt tillslagsvarv och ändå så fantastiskt rapp. Det är guld värt för mig iafall även om dom flesta inte bryr sig om det utan sätter i högre starttryck på fjädern å får den rapp på så vis.Och den har supermjuk upshift samtidigt som den är explosiv. Hur varm den blir kontra tss04 kan jag inte uttala mig om eftersom jag inte jämfört dessa.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.094
897
113
Stora Blåsjön
ingen mer med synpunkter eller bestycknings tips ?
Det är väll just dethär som är problemet.. Skulle gärna testat en tied igen men har ingen lust att köpa massa helixar och prova sig fram. Specielt om det är något trimmat också, där verkar det finnas mer erfarenhet av tss04:an. Får väll se nästa år vad man hittar på... finns mycket planer för detta just nu, mycket beroende på resultaten från Usa efter denna sässong.
 

hotseat

Aktiv medlem
1 jan 2000
96
0
6
Det är väll just dethär som är problemet.. Skulle gärna testat en tied igen men har ingen lust att köpa massa helixar och prova sig fram. Specielt om det är något trimmat också, där verkar det finnas mer erfarenhet av tss04:an. Får väll se nästa år vad man hittar på... finns mycket planer för detta just nu, mycket beroende på resultaten från Usa efter denna sässong.
Asker dom helixarna funkar grymt bra även med vässade maskiner. Det som fortfarande gör en värst är svetsade å slipade vikter till perfektion. Det är där man har magin till himmelriket