Tekvest Sx pro lite eller Tekvest trailer pro? Eller bara ryggskydd?

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
Ja det är de som är frågan, vad ska man köpa?
Ser ut som Trailer pro är smidigast och skönast, är den likadan som sx pron förutom skydden på överarmarna? har hört att alla tekvest har dåliga ryggskydd? Bör man därför satsa på endast ryggskydd istället?

Vet att det finns liknande trådar om tekvests men har inte funnit något svar på det jag vill ha.

Skriv på!:beer:
 

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
sx pro lite är ju gjorda för ordentliga tag så ryggskyddet räcker nog till, Jag körde med min sx pro lite förra säsongen å ja kan säga att man nästan inte kände att man hade den på sig riktigt smidig och skön!
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
sx pro lite är ju gjorda för ordentliga tag så ryggskyddet räcker nog till, Jag körde med min sx pro lite förra säsongen å ja kan säga att man nästan inte kände att man hade den på sig riktigt smidig och skön!
Okej låter bra, men man ska alltså inte satsa på tekvest trailer pron?
 
4

426H

Prolite är ju top-of-the-line modellen så om du vill ha bästa skyddet så är det ju den du skall köpa. Den kommer för övrigt snart att ersättas av nya Prolite MAX så då kanske man kan fynda en Prolite.

Själv har jag en TrailPro som jag är nöjd med. Hel platta fram så man får trä den över huvudet och spänna i sidan på samma vis som Prolite.

Sen finns ju ytterligare några enklare modeller med dragkedja fram, Supersport och Freestyle. Smidigare att ta på men sämre skydd.
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
Prolite är ju top-of-the-line modellen så om du vill ha bästa skyddet så är det ju den du skall köpa. Den kommer för övrigt snart att ersättas av nya Prolite MAX så då kanske man kan fynda en Prolite.

Själv har jag en TrailPro som jag är nöjd med. Hel platta fram så man får trä den över huvudet och spänna i sidan på samma vis som Prolite.

Sen finns ju ytterligare några enklare modeller med dragkedja fram, Supersport och Freestyle. Smidigare att ta på men sämre skydd.
Okej, men jag vill helst ha en sån som du har, verkar smidigast och verkar skydda i princip lika bra som pro liten, men när släpp pro maxen? Och var köpte du dina skydd och var hittar man det billigast?

Tack för alla svar hittills!
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
Jag köpte min på ebay från nån firma i usa. Minns inte vilken men det kan ha vart denna:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TEKVEST-Trail-Pro-Snowmobile-ATV-Dirt-Bike-chest-vest_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2em20Q2el1116QQitemZ260299700172#ShippingPayment

Frakten kostade 30-40 dollar och sen får du räkna med att betala moms när du hämtar ut den på posten. Nu när dollarn gått upp kanske det är billigare att handla i sverige.
okok, någon som har ett annat ställe? hitills är xtremesledparts.com billigast
 

FreeriderRossi92

Välkänd medlem
24 maj 2010
410
0
16
32
Sandviken/Torsby
okok, någon som har ett annat ställe? hitills är xtremesledparts.com billigast
Är det någon som har köpt grejer från xtremesledparts.com, och som vet att grejerna verkligen kommer?!
Kollade på Tekvest SX Pro Lite där, och tydligen så var det gratis frakt..
Skulle det vara sant + att västen kostade "bara" 2100 kr jämfört med det dubbla i Sverige, så är det nog värt att köpa därifrån.