Termostat till pro rmk 800 2016

greven69

Medlem
14 jan 2021
13
1
3
38
Hej!
Försökt googla fram en termostat men hittar bara polaris oem för 900 pix med o-ringen.
Nån här som vet vart man kan få tag i en till en vettig peng?

mvh
Greven
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Vet ju inte skick på en sådan riktigt. Ingen aning vart man kan få tag i en eftermarknads?
Är ju enkelt att testa en beg, har inte upplevt att termostaterna är något stort problem på dessa.
Dock vet man inte funktionen på den där eftermarknadstermostaten heller, vet dock inte om någon heller, på skoterdelen var de alternativ som fanns (som inte passar) inte speciellt mycket billigare.
Såg att termostaten i sig inte var orimligt dyr ca 700 men gummiringen var det ocker på...
 

greven69

Medlem
14 jan 2021
13
1
3
38
Är ju enkelt att testa en beg, har inte upplevt att termostaterna är något stort problem på dessa.
Dock vet man inte funktionen på den där eftermarknadstermostaten heller, vet dock inte om någon heller, på skoterdelen var de alternativ som fanns (som inte passar) inte speciellt mycket billigare.
Såg att termostaten i sig inte var orimligt dyr ca 700 men gummiringen var det ocker på...
Misstänker att min står stängd då skotern går väldigt varm, åkt med flera som har samma modell och min skenar i temp.
Ja jag har letat också. får hugga en oem då. Tackar för snabba svar
 
Last edited:

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.635
798
113
Kramfors
Jag har kört utan och med termostat på min pro rmk 800 för att se om den går kallare eller varmare. Ingen skillnad alls på hård led men såfort man hoppar ut i snön sjunker tempen till 30-35c utan termostat! Så jag tror din termostat kan kärva så den öppnar för lite.
Nu kör jag med extern hemmabyggd termostathus med Arctic cats 900 år 12-17 dubbeltermostat. Den öppnar till hälften vid 30c och öppnar fullt vid 37c. De gav ingen lägre temp på hårdspår men ute i djup snö ligger den på ca 35c vilket minskar spikrisk och ger mer effekt än pro rmk (2015) som öppnar vid 54c.