Tillverka crosshuvar

Moore

Välkänd medlem
25 okt 2005
142
0
6
34
Kalix
ja,nu är det så att jag o en kompis har kommit över en billig form till edge crosshuv, men ingen av oss vet hur man ska göra :D Så nu tänkte jag, nån som kan förklara hur man gör m.m

Obs. Vi har inte betalat mkt för formen, så dumförklara oss inte för att vi köpt en utan att veta hur man gör ;)
 

Peggan

Välkänd medlem
25 jan 2005
684
0
16
55
Vallentuna
www.superclamp.se
Ta och tala med någon firma som säljer plast (polyester), typ båttillbehörsfirma. Där kan du köpa matta, plast, härdare, handskar, rollers mm. Det är inte så billigt ska du veta... Jag brukar betala runt 1200:- tror jag det är för 20 kg polyester. Tänk oxå på att ta en tunn/lätt matta, annars blir den svår att få in där det är veck mm. 100-150 g/m2 skulle jag tro funkar bra. Finns annars väldigt fin roving, det är glasfibermatta som ser ut som nät är extremt lättarbetat och blir väldigt starkt.



Här handlar jag: http://www.bryggan.nu/
 

Jonte G

Medlem
3 jan 2005
26
0
1
Luleå
Här säljer vi plast och glasfiber!

Vi säljer plast, glasfiber, aceton, släppmedel, på APC Composit i Luleå.
Håller till på Storhedens industriområde, Karlsvik.
Kom förbi och prata med nån i verksta`n så får du alla tips du behöver.
Garanterat billigast i Luleå då vi tappar från 200 litersfat.

/ MVH Jonas Gåhlin, APC Composit


0920-250660
 

birdie

Aktiv medlem
15 dec 2005
92
0
6
35
bredviken
info ang. plasta crosshuvar

Jag undrar om ni vet någon bra info sida om hur man går till väga för att börja plasta egna crosshuvar dumförklara mig inte.. vet att man behöver form och vilka "ingredienser" man behöver.. hoppas ni förstår hur jag menar..

snart kommer snön!!