timmar

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Isf tycker jag synd om din lynx.. du är inte värd en skoter.

haha va har ni för skotrar egt?!:confused: jag ligger aldrig under 55 me lynxen på våra leder å det ligger djupt inni bushen så det är int många som sköter om leden men den är 1½ skoter bred alltså rakt frammifrån bred men nog matar man ju över 100 på rakerna !OBS! har en 3300R så nog borde man ju mata på mer den en REV annars så borde man byta till en touring! ;)
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Jo men skotern lär ju inte va hel på ett minsta ställe.. inte du hlr. finns inte en vettig människa som kör så och jag tvivlar på att du gör de.
 

Kalixvansinne

Aktiv medlem
27 jul 2006
60
0
6
Skogen
den är visst hel! du har ingn aning om hur mycket en gamm lynx tål hör jag! va har du själv för skoter Quethec?

Norden svar: Nej
 

håxås

Välkänd medlem
22 jul 2006
1.158
10
38
42
häggenås
www.junggrensmotorteknik.se
till alla er som säger att ni har ett snitt på 70 eller mer säger jag bara ställ upp i en enduro tävling ni vinner garanterat eftersom ni har väl lite mer att ge eller?
snacka går ju men att snacka så det går det går sällan
 

mr p-j

Välkänd medlem
2 jan 2006
480
0
16
det är ju ganska lätt att räkna ut snittfarten om man har mil och timmar. och den som säger att han klarar av att hålla 70 i snittfart har antingen gjort det väldigt bra eller så snackar han bull! 9 av 10 kids här klarar inte av 70 i snitt. frågan är om den tionde klarar det heller.
tänk på att timmarna räknas så fort skotern är igång.

det är inte alls omöjligt att göra, men en normal snittfart ligger på ca 30-40 km/h
även om man håller mellan 80 och 120 när man kör så är det oftare än man tror som man kör långsammare än 70. lägg därtill alla gånger man står helt still. tex när ni har kört fast eller när ni varmkör så borde det ju vara ganska självklart att snittfarterna inte är så höga.

motbevisa mig gärna!
 

Spinnjonte

Välkänd medlem
8 okt 2006
486
0
16
Skellefteå
Håller helt klart med. 70 är nog riiiiktigt svårt att ha som snittfart. I princip omöjligt om du inte bara är och blåser fram och tillbaka på en sjö men hur kul är det.
 

Peggan

Välkänd medlem
25 jan 2005
684
0
16
55
Vallentuna
www.superclamp.se
Jag kollade med gps:en några gånger förra vintern. Det blir inga höga snittfarter om man leker och så. Ska du snitta 70, så har du nog hållt minns det dubbla på rakorna ;) Jag menar, du startar ju inte skoter från bron och drar iväg i 70 direkt för att sen tvärnita när du är framme och sen stänga av maskin :D Jag låg på runt 30 i snitt en dag med transport över fjället och lek i raviner.