Tips/Köpråd...Polaris Fusion 600-06 alternativt Fusion Dragon 600-06??????

Holmfrid

Medlem
24 feb 2009
8
0
1
Falun
Hej skoterfolk.......
Undrar lite om vad som är för/nackdelarna med denna Fusion 600 alternativt Fusion Dragon 600-06..........
Hade en fusion 700-06 för ett år sedan, som jag va jättenöjd med förutom att jag tyckte den vibrerade på tok för mycket, har kört en 600 någon gång och upplever den mindre vibrerande........
Undrar vad skillnaden är på en Fusion 600-06 och en Fusion Dragon 600-06...
Gillar dragon till utseendet mycket mer.......
600 mil har den gått, är dom slut då eller???
// Tacksam för snabba svar.......// Magnus i Falun:smile1::smile1:
 

Twin_power

Välkänd medlem
1 jan 2000
296
0
16
Ånge
Har själv äkt en dragon 600, kostade 20 papp mer och de som skilljer är färgen och dämparna.
Nackdelarna är , vikten , orginalmattan , variatorpreppen, tungstyrd, kylarslangarna bak.
Har den gått 600 mil (ärliga) så behöver du inte göra så mycket förutom att byta kedja + övrig normal service
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Färgen och dämparna i framvagnen är vad som skiljer modellerna emellan.
Dragon har clickdämpare (Walker Evans) i framvagnen också, medans den vanliga har Ryde FX.

Vikten är absolut inte negativ på en Fusion (210 kg torr?), då den rent av är riktigt låg för en standardsläde?
Hur menar du med att variatorpreppen är negativ Twin_power? (Holmfrid, läs på hardcoresledder.com/forums så får du se, variatorpreppen är bra på Fusion original!)

Tungstyrd kan jag gå med på, åtminstone i farter under 20km/h.
Utveckla gärna vad som är negativt med kylarslangarna bak också, för jag förstår inte?

Jag har bara åkt 80 mil på min Fusion 600HO, men det här är mina erfarenheter.
Motormässigt går den som en dröm, med riktigt bra klipp i motorn - mer än den här motorn behöver man inte, så är det bara.
Chassiemässigt så är jag helnöjd, och jag gillar verkligen rider select, då det passar mig utmärkt då man blandar sin åkning.
Jag tycker den känns välbalanserad och stabil, dessutom lättburkad.

Vad gäller dämparna så är boggien fantastisk, jag älskar verkligen Walker Evans clickdämpare och dom sköter sig kanon även på en Fusion.
I framvagnen så har jag aldrig känt att jag behöver mer än de Ryde FX som sitter där, men jag sneglar faktiskt på ett par WE även dit.

Jag tycker även att "färddatorn" och alla instrument är kanonbra och lättavlästa.

Ska jag ta något negativt, så skulle det vara att det kan vara lite knepigt att hitta beggade prylar till dom.

(Min har gått dryga 900 mil, och den känns riktigt fräsch)