tips om åkställen!

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
vart ska man egentligen bege sig för att få bra åkning, har åkt i funäsdalen lite och det är ju jäkligt schysst faktiskt, men är rätt långt dit från mig, så tänkte om det finns något närmre, bor i sthlm typ.

vill ha blandad åkning me fina leder och friåkning.

nån som har nåt bra tips vart man ska ta sig?

tack på förhand!
 
4

426H

kungsberget eller jädraås är inte så långt att åka, därifrån finns leder till tex svartnäs.
 
K

kenth

Finns en del andra 08:eek:r på det här forumet som hittar bra åkning i sthlm. Finns ju en del gärden att köra pudersvängar på men nu blir det väl för varmt.
Annars gör du så här; Fixa skoterkartan(kartman.se) så får du alla ledkartor över hela sverige och kolla sedan höjder/leder(hög höjd leder ofta till mycket snö) och börja leta puder!
 

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
Finns en del andra 08:eek:r på det här forumet som hittar bra åkning i sthlm. Finns ju en del gärden att köra pudersvängar på men nu blir det väl för varmt.
Annars gör du så här; Fixa skoterkartan(kartman.se) så får du alla ledkartor över hela sverige och kolla sedan höjder/leder(hög höjd leder ofta till mycket snö) och börja leta puder!
ja, jag + andra svarvar här omkring också, är kul men måste ta mig uppåt snart me, är en annan känsla:). men den där sidan ser ju bra ut, får kolla runt lite där. tack!
 
E

ejwbegysv

alltså inte alltför nära, men typ dalatrakterna kanske, är ju typ 70 mil till funäs för mig, men hälften åker man ju lätt.

har även hört att runt tierp osv utanför uppsala har bra skoteråkning, stämmer det?
Gördalen eller Kräkelbäcken kanske?
 

wez

Välkänd medlem
27 dec 2008
428
0
16
tierp
kom hem från gördalen igår! kanon bra åkning:) blir nog en sväng till innan snön är borta.