tips om backtävling

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
joo det finns en led mellan kalix och boden, sen ska du vidare till klinten det blir ca 12 mil enkel väg ! köp en skoterkarta eller ladda ner en från nätet och kika på väg ! vi brukar åka via kängsön och sen vidare mot kalix när vi kör från boden, men när ni kommer till boden måste ni ju ta er till klinten också, så en bra kartläsare bör man vara, eller kunna sin gps :)
 
Last edited:

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
dom gångerna jag åkt via buddbyn är den väl inte så bra skyltad?;p den är grymt bra pistad lite mer än halva vägen:p
 

Qnage

Välkänd medlem
7 jan 2008
156
0
6
Luleå
är det nån som har nå bilder på nått annat år det varit hill climb dära eller på nått annat ställe där det varit liknande?

vill veta om de är värt att fara dit...
 

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
alltså om du har varit på någon av snox tävlingar tidigare så kan du nog bilda dig en bild, en kortare crossbana som körs 2 varv sen rakt upp för backen, fan va kul=)))
 

Qnage

Välkänd medlem
7 jan 2008
156
0
6
Luleå
Sv: Re: tips om backtävling

alltså om du har varit på någon av snox tävlingar tidigare så kan du nog bilda dig en bild, en kortare crossbana som körs 2 varv sen rakt upp för backen, fan va kul=)))
har tyvärr inte varit de:( men tror ja ska dit, verkar bli grymt som fan :rock:
 

Holländaren

Välkänd medlem
6 dec 2007
108
0
6
Det var då kul å se på iaf :)
Synd att 4-taktaren körde sönder eller vad det nu var som hände, den hade faktiskt ett mycket manligt ljud. Stod lite längre upp på backen så jag hörde inte nånting av vad speakern sa, fick man nån info om vad som hade hänt med den?
 

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
jag tror att 4-taktarn slog i hårt i landningen och nått i boggin/bandtunneln och motorn startade då inte för han igen iaf, så den fick sig nog en jävel också. den var grymt häftig=)))
 

Ellsworth

Välkänd medlem
17 nov 2007
880
0
16
Skellefteå
de tror jag inte, dom har då aldrig frågat mig om de, och med tanke på att man får köra oregistrerat och oförsäkrat så kan man ju inte ska måsta ha förarbevis!
 

gonred

Välkänd medlem
1 sept 2010
136
0
6
Boden
Va i helvete, ni måste göra mer reklam kring dessa event. Nästan två månader efter det vart får jag syn på det??

Nä, ut i tidningarna samt skyltar på stan, efter skoterleder osv.