tips på köp av skoter 20k

emilbackman

Välkänd medlem
29 mar 2011
140
0
16
Hej! . håller på att kolla på skoter nu och ja tänkte fråga om ni har lite tips. Jag är inte så super erfaren av skotrar och tidigare har ja haft en gammal slö panther 550 som va 365 lång. men nu håller ja på o kollar runt o jag har en budget på ca 18-21 tusen. Jag har kollat runt på olika märken o hittat flera fina men ja vill helst ha lite längre tex en 144" men ja har sett nåra som är upp mot 156" och det värkar ju grymt om man ska köra i djupsnön men det känns som om man skulle bli ganska begränsad om man skulle ha en sån om man vill små hoppa lite o leka runt eller vad tror ni? ge gärna tips på några bra skotrar som är lite längre:)
 
Last edited:

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Sv: tips på köp av skoter

Skit i märke och modell för dom pengarna-köp fräschast och nyast! (I den ordningen)
Att säga att Ski Doo Summit är bäst med dom exemplen som fanns ovan antar jag bottnar i att du inte kollade på annonserna-det var knappast nån av Summitarna som kostade under 25´om dom ska vara bruksvänliga?
Rent spontant var det väl RMKn som kändes vettigast där-men jag har inte kollat blocket själv, måste finnas massor av fynd vid den här tiden av året!
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Sv: tips på köp av skoter

Nu sa jag inte summit utifrån annonserna, har inte ens kollat på dom

Utan jag sa det pga jag kört summit 800x 01 rmk 700 01 samt powder special 700 -00 så jag känner att jag har rätt bra koll på dessa skotrar och grundar min rekommendation på det

Sen sålde jag min senaste summit för 3 säsonger sedan för 24k och den var i otroligt fint skick, så hade aldrig betalat mer än 20 för en sån idag