Tips på plast

freddeee

Välkänd medlem
7 mar 2010
280
0
16
Härnösand
Tja, tänkte om man skulle göra någon slags bukplast. Jag har lite dålig fantasi för tillfället och tänkte höra om ni har några tips på vad jag kan använda för plast, gärna något lätt tillgängligt. Jag vill helst slippa lägga ut över tusen spänn för en bit plast...
 
A

AndyLee

200 liters fat av plast! rätt tjockt och stryktåkigt.. använd lock, botten, eller sidor beroende hur du vill ha formen.. ta med bulla och fråga på närmaste återvinningsstation! (bemannad alltså :))
 
A

AndyLee

Satsa på 200liters direkt! tror kärl med mindre volym har för tunn plast.. även "sillfaten"..
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Firmor som håller på med bilrecond, får ofta sina rengöringsmedel i stora blåa tunnor.
Där har du rejäl plast. Dom brukar vara glad om någon hämtar dom = gratis.
 

freddeee

Välkänd medlem
7 mar 2010
280
0
16
Härnösand
Okej, men det skulle ju vara snyggast med endera svart eller röd plast. Tror jag ska kolla runt efter någon svart tunna eller dunk, man lär väll aldrig hitta en röd..
 
A

AndyLee

vad har du för skoter? blått är ju lätt vanligast men vita brukar inte heller vara sällsynt. Men ett rött 200litersfat har jag aldrig sett...

Du kan åka till bilskroten och se om dom har några hyffsat moderna bilar med "bukplast" garanterat svart. bulltricket borde funka även där!
 

freddeee

Välkänd medlem
7 mar 2010
280
0
16
Härnösand
aa, kan ju funka men ska först testa med gratismetoden:) plastsorten i en vanlig olje/bensin dunk borde ju helt klart klara av lite stubbar och skit ;)
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
De flesta bensinstationer med automattvätt får också sin avfettning i 200l fat, färgen på dem är oftast blå.