Tips på skyddsgolv till skåbil!

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
Har precis införskaffat mig en större skåpbil till säsongen för att frakta min skoter.

Men är det någon som har nå tips på bra gummi golv eller liknande, sliter ju så jäkligt med styrstålen, plus att jag vill ha något som skotern glider lättare på om man ska putta in den.

Har dom inte tjockt golv i typ ishallar för skridskorna, har för mig det, va några år sen man hängde i ett skridskobås:).

Tar gärna emot tips av alla dess slag, gärna billigt golv eller kanske till och med gratis.

Tack på förhand!
Ride on!
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Gummi som dom har i ishallar är alldeles för mjukt, du kommer aldrig klara att dra skotern på det.

Ta vanlig plyfa bara, då det är täckt skåp behöver du inte ens använda impregnerad-den kommer antagligen hålla längre än du behåller bilen ändå... :)
 

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
Tack för svar!

Det kanske är för tunnt som du säger. Man kanske får köra på plyfa helt enkelt, skyddar ju iaf, men inte så bra glid dock.
 

ockelbotoken

Välkänd medlem
18 maj 2012
438
0
16
HDPE plast kanske funkar, samma som de använder i boxar på skidanläggningar, glider bra också.
 

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Lösa plastbelag med en rem som du slänger under skidorna sen kan du köra eller knuffa in skoter utan och göra nå åt golvet.
 

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
Tack för alla tips grabbar! har nu provlastat skotern och bestämt mig för att köra på orginalgolvet, tror inte det kmr bli så farligt, bra golv i den, lite småhalt. så alldeles perfekt. Införskaffat mig en ramp från Jula nu me, så hoppas den kommer att fungera bra.
 

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
Superglides har fördelen att dom är "hala" så att styrstålen glider lätt men inte hala under dina fötter när du kliver på dom.