Tips på styrhöjare

Granberg

Välkänd medlem
17 okt 2006
919
0
16
Arvidsjaur
Har en Arctic cat JAG -89 som jag vill höja styret på. Problemet är att styret och styrstången är "en del" dom är alltså ihopsvestade. Jag skulle vilja ha några tips på hur man skulle kunna tillverka en styrhöjare!
 

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Det är inte möjligt att förlänga genom att bara kapa av styret/styrstången för att sedan svetsa dit en liten rör stump som förlängning?
 

Granberg

Välkänd medlem
17 okt 2006
919
0
16
Arvidsjaur
Jag funderade på att göra så men jag tvivlar på att det blir stadigt. Har även funderat på ett annat styre så fler tips skulle vara välkommna :D
 

Ufferd

Medlem
3 mar 2009
18
0
1
har en gammal polaris ss 440 som ja gjorde så här på. har du tillgång till en fräs och alternativt en svarv om du nu inte hittar åt en rörstump med innerdiameter som passar över styrstången, så är det inte så krångligt att fixa det.. :p


Försökte förklara men inte fått i mig nå middag än så gick lite segt. ;)




 
Last edited:

Granberg

Välkänd medlem
17 okt 2006
919
0
16
Arvidsjaur
har en gammal polaris ss 440 som ja gjorde så här på. har du tillgång till en fräs och alternativt en svarv om du nu inte hittar åt en rörstump med innerdiameter som passar över styrstången, så är det inte så krångligt att fixa det.. :p


Försökte förklara men inte fått i mig nå middag än så gick lite segt. ;)




Jag förstår inte riktigt hur du fäster styrstången i höjaren? Resten är solklart! :)
 

Ufferd

Medlem
3 mar 2009
18
0
1
Jag förstår inte riktigt hur du fäster styrstången i höjaren? Resten är solklart! :)
Jag gjorde såhär (grymma paint skills förövrigt!)


så kan man ju plocka bort själva styrfästet, alternativt höja/sänka beroende på hur långt rör man gör dvs.. :p går ju att svetsa fast skiten också men det var ju ett helvete att kapa bort styret från början.
 

Zman

Aktiv medlem
31 dec 2006
62
0
6
Luleå
Kolla styret på bilden. Jag har ett hemma. Kanske kan passa i din lösning.
Kapa styrstången, kapa av det lodräta fästet från styret och skarva ihop allt sedan.
Kanske kan ge 2-3"....

styre.jpg