Tips renovering SRV 540

HK mattan

Välkänd medlem
31 mar 2006
256
0
16
Snöriket
Hej! Nu ska jag renovera min gamla släde... Men har lite frågor som jag skulle vilja ha hjälp med. Först och främst så blir det nya kolvar... men ska man ha gjutna lr smidda?! Vad skiljer dom åt, förutom priset :rolleyes: ? Sen undrar jag vad primärvariatorn heter? Skulle nog haft liten reparationsdelar till den ;) . Sist men inte minst... Vart är bäst, billigast att beställa från?
Har varit inne på Rinab & duells och jämfört lite. Tyvärr verkar inte skoterbutiken ha kolvar mer? Lr har jag missat nån annan bra ÅF? M.v.h
HK mattan
 

skotrnecks

Ny medlem
27 jan 2007
2
0
1
umeå
hej men du ska nog köpa smidda kolvar dom tål peppar,n :D jag har det själv
jag vet inte riktigt men jag har en 6 bultarvariator på min köp det den funkar ba fint :)
 

Svackan

Aktiv medlem
4 dec 2006
72
0
6
Guldstaden
www.ty4stroke.com
gjutna kolvar funkar fint i srvn, bara cylindrarna är i bra skick.. smidda kolvar är "smidda", matrialet som kolvarna gjörs av är ihop bankat och blir då tätare och hårdare.. smidda kolvar är blanka i färgen och gjutna brukar vara matta..

brukar inte skillja så mycket i pris då i stort sett alla åf köper sina grejor från duels eller jofrab, men yamaha har så billiga orginal delar så de mesta är billigare är rinab mf.. så kolla med din yamaha åf..