Tips som snöskydd till Uni filter.

Rotax454

Välkänd medlem
12 dec 2008
384
0
16
Älvdalen
Hej.
Mina uni filter knölade ihop sig när dom blev fuktiga då man var ute och körde. Så nu har jag gjort några hål i dom och det funkar mycket bättre så då ska jag fixa snöskydd till dem.

Fungerar det bra med Speedtech's meshtyg om man skulle sy till ett eget? Tänkte om det släpper igenom tillräckligt med luft.

Eller är det lika bra att beställa Slp's snöskydd till uni filter? Någon som vet hur lång tid det tar att få saker från Slp? :)

Eller har ni några andra förslag? :)

(Har inte original luftburken.)

Mvh
 

kxk

Medlem
4 jun 2013
38
0
1
EBay sök snowfilter eller drycharger köp från England ofta fraktfritt tar bara nån da och väldigt bra priser
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.645
802
113
Kramfors
Om du sätter dit snöfilter och har tagit hål i uni filterna kommer det fina nätstruktur som snöfilter har slå igen totalt på bara 30 mil högst av tvåtaktsolja som sprutar bakvägen. De blir så täta att de sugt ihop som plastpåsar runt filtren!! Det gäller mest då man har dessa snöfilter nära förgasaren. Men håller man koll på det och avfettar dem typ varje 10-30 mil så funkar det bra. man ser tydligt där de blir helt täta av oljeslammet.

Jag har kört enbart med snöfilter direkt på förgasarna och då slog de igen på 5-10 mil vilket var rätt jobbigt.
 

Rotax454

Välkänd medlem
12 dec 2008
384
0
16
Älvdalen
Tack för tipset Melmaq, beställde dom från översta bilden.

Ofan tack Boost det hade jag inte tänkt på. Avfettar nog varje 10 mil för att vara säker då :)