Tips vid köp av mxz 600 sdi xp 08?

jepp3

Medlem
24 maj 2010
16
0
1
Tja jag är intresserad av att köpa en mxz xp 600 sdi 08. Jag undra nu vad man ska kolla upp innan man köper den? Finns det några problem just med den här skoter modellen? Skriv allt ni vet.
 

Braak

Välkänd medlem
24 okt 2010
194
0
6
Skellefteå
Äger en sån modell som du funderar på å är skitnöjd... Sjukt lätt å smidig maskin. hyffsat pigg för att vara en 600 å inte alls farlig på soppa... Barnsjukdommar har den haft men dom flesta kända felen är åtgärdade på garanti. Kolla hand å tumvärmarna så dom funkar som dom ska. Verkar finnas en hel del på blocket som inte har gått så långt å ser riktigt fräsha ut... så köp du lär inte bli besviken.
 

matzie

Medlem
2 dec 2011
6
0
1
Kolla det vanliga typ sprickor vid infästningar som resultat av busåkning.
Min som jag köpte i somras hade lite dolda som man hade kunnat sett om man hade haft med sig en lampa och orken att kolla lite noga, själv är man så kåt på att åka så man köper mest efter rutinkoll att motorn startar i princip!
Tömde kedjehuset på olja idag, och den va väldigt grå, och det borde ju va ett resultat av eftersatt skötsel på det, så kanske släppa på inspektionspluppen med en 8mm lednyckel och kolla om de rinner ut nått klart eller nått grått...
Allt man kan pruta på är ju bra? :D