tjutande rem?

robinS

Medlem
10 nov 2007
30
0
1
umeå
har satt dit en ny rem på min rev 03 600....och nu vill den göra tjutande ljud i dragläget.......hur ska jag göra för att detta ska försvinna.
har rengjort med t-röd innan på varietorerna före jag satt din den nya.

Några tipps på att få detta att försvinna?

tack i förväg //robin
 
D

Deleted member 9532

Det brukar försvinna efter några mil, men när jag hade detta problem drog ett par 0-100 repor på full gas och sedan försvann det!
 

mxz_fluffy

Välkänd medlem
4 apr 2007
172
0
6
östersund
men är det varje gång den är kall? låter som om du har snö läckage så det kommer in på remmen så den spinner. lr så är det fuktigt där du parkerar ;)
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
men är det varje gång den är kall? låter som om du har snö läckage så det kommer in på remmen så den spinner. lr så är det fuktigt där du parkerar ;)
Det är inte sånt tjut. Utan annat irriterande tjut, har likadant på min.
Är varken fuktigt eller blött..


Har provat olika remmar, och den är inkörd remmen så det försvinner inte. Tvättat variatorerna & kollat dem, men inget var i nödrop av byte. Tjutet minskar dock då remmen/variatorerna har blivit varma..
 

robinS

Medlem
10 nov 2007
30
0
1
umeå
har nyss bytt den å det är i vilket fall som hällst....man få väl hoppas på att det försvinner ju mer mil remmen får ....verka det som?
remmen är helt ny.....de bli som ett gnissel ljud..tjutande eller va jag ska säga..man få hoppas det ger me sig då.

verka ju inte va nödvändigt å pröva andra remmer som en ha skrivit här ovan....å snö är det ju inte.

skriv gärna fler tipps!

tack i förhand // robin
 

REVare

Välkänd medlem
24 sept 2007
374
0
16
Det brukar försvinna efter några mil, men när jag hade detta problem drog ett par 0-100 repor på full gas och sedan försvann det!
Goda råd som delas ut här.....:bootyshake: Remmen ska köras in i 10-20mil för att hålla bättre och det inkluderar INTE ett antal fullgas repor.....
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Men snark ... Om du stoppar dit en ny rem så måste du ju ställa ner remmen i sekundären, antingen genom att chimsa alt skruva in skruvarna som sitter på den.

Stirra inte så mkt på hur högt den sticker upp ovanför skivorna utan det viktiga är att mattan rullar runt om du lyfter upp den på tomgång. Stoppar du dit foten ska du kunna stoppa mattan ENKELT.
 

mxz_fluffy

Välkänd medlem
4 apr 2007
172
0
6
östersund
Men snark ... Om du stoppar dit en ny rem så måste du ju ställa ner remmen i sekundären, antingen genom att chimsa alt skruva in skruvarna som sitter på den.

Stirra inte så mkt på hur högt den sticker upp ovanför skivorna utan det viktiga är att mattan rullar runt om du lyfter upp den på tomgång. Stoppar du dit foten ska du kunna stoppa mattan ENKELT.
skruva in skruvarna som sitter på sekundären? så att remmen hamnar längre ner mellan skivorna?
 

jungel_jim

Aktiv medlem
13 feb 2006
94
0
6
39
överammer
vad har du för remm orginal eller pirat ??
kör sj på en pirat rem o dom kan vara för bred från d att dom e ny , o min tjöt o gnissla som fan ett tag kunde försvinna ett tag men tillbaka efter att den stått en stund ....
 

pallo123

Medlem
4 jan 2008
46
0
1
Luleå
www.trappers.mine.nu
kan ha att göra med att variatorn inte är i linje med sekundären. alltså att motor är fel i sidled. ifall det är det som är problemet är det bara att lossa motorfästena (sitter med 4 bultar) och sen dra motorn i sidled så sekundären och variatorn är i linje.
 

REVare

Välkänd medlem
24 sept 2007
374
0
16
kan ha att göra med att variatorn inte är i linje med sekundären. alltså att motor är fel i sidled. ifall det är det som är problemet är det bara att lossa motorfästena (sitter med 4 bultar) och sen dra motorn i sidled så sekundären och variatorn är i linje.

Låter enkelt....vi andra vi linjerar med ett linjerings verktyg och är noga med offset måtten och avståndet mellan primär och sekundär....
 
D

Deleted member 9532

Goda råd som delas ut här.....:bootyshake: Remmen ska köras in i 10-20mil för att hålla bättre och det inkluderar INTE ett antal fullgas repor.....
Jag körde in remmen ca 27mil, men den fortsatte tjuta! Det var efter det jag drog ett par fullgasrepor och sedan försvann det:hmmmm2:
 

REVare

Välkänd medlem
24 sept 2007
374
0
16
Jag körde in remmen ca 27mil, men den fortsatte tjuta! Det var efter det jag drog ett par fullgasrepor och sedan försvann det:hmmmm2:
Men nu är det ju så att det var INTE det råd du gav till robinS här i forumet utan du skrev att han skulle dra ett antal fullgas repor med nya remmen eller hur....