TOBE Waterchallenge 2008 i BACKE

mickej80

Medlem
27 jun 2008
30
0
1
Backe
TOBE Waterchallenge 2008 4 & 5 JULI

1:a pris 10000kr
2:a pris 3000kr
3:e pris 1000kr

samt hoodtröjor, t-shirt, CTEK laddare,Snowrider prenumerationer

Speakers: Tomas Berntsson &
Robban Gjersvold
I samband med Fjällsjömarknan 2008 kommer Fjällsjömarknan genom Backe IF arrangera en snöskotershow på
Backsjön, mitt i Backe samhälle.
Detta blir femte året i rad som en skotershow på vattnet arrangeras i samband med Fjällsjömarknan. Ifjol kördes
för första gången showen i tävlingsform med 5.000 kr i första pris. I år spinner vi vidare på det konceptet, men
dubblar förstapriset till 10.000 kr. I är det också första gången som Fjällsjömarknan arrangerar showen. Det
betyder egentligen ingenting för själva tävlingen då arrangörsstaben ändå består av samma personer. Publiktillströmmningen
har varit stor föregående år och showen har varit mycket uppskattad.

Att Fjällsjömarknan arrangerar
tävlingen innebär att inträdet till festplatsen både fredag och lördag ingår i anmälningsavgiften!

Tävlingsformen blir precis som ifjol bankörning med hopp. Max tre deltagare/heat. 2 varv med max 1 hopp/varv.
Deltagarna belönas med poäng där fl est poäng går vidare till nästa omgång.
Bärgningsfl otte finns på plats. Medtag 15 m rep med flöte.

För boende kontakta Backe IF, 0624-105 43, för campingplats eller Fjällsjö Framtid, 0624-101 69, för annat
boende. Önskas boende i lägenhet med självhushåll för 350kr per person och natt kontakta Tomas Nordgren,
073-825 01 63.
Information och program läggs ut på fjallsjomarknan.se när anmälningstiden gått ut.
Anmälan senast måndag den 30 juni.
Anmälningsavgift, 300 kr sätts in på bankgiro: 588-4846

Den som medverkar håller med egen skoter och ansvarar själv för att den är i trafi k och försäkrad. Hjälm och
fl ytväst skall användas. Medverkande kör på egen risk. Eventuella person och materiella skador ansvarar
medverkande för själv. Backe IF frånsäger sig allt ansvar. Backe IF har blivit beviljad tillstånd för evenemanget av
Polismyndigheten och Strömsunds Kommun
mer info finns på


www.fjallsjomarknan.se
www.tobe.nu

eller ring Micke 070 5559693



Redigerad av Mickej80 - I dag Kl 10:56
 
B

Biosteel

nope funderade på de. men kan inte pga boggie jäveln *****s för me.. knäckte en bult i den så måste beställa ett helt nytt stag. men så småningom så tanka ja upp nån vattenragg på forumet :).. hörru night_stalker .. blire ingen ragg alls för dig i sommar :)?
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Ne, inget i sommar. Känner att jag har lite för låga kammar för att ja ska våga nån längre sträcka.. :) Har funderat på en 38 CrossCountry men vi får se, allt sitter i ekonomin..
 
B

Biosteel

ääh bara till att gasa och se hur långt du kommer :) för fan jag körde ju flera hundra meter med min zr600 med 2 st på :) så nog fan gå din på vattnet nog ska du se :)
 
B

Biosteel

jo, körde ju lite på vattnet i våras när isen började släppa å lite när vi var i blåsjön :)
fy fan var de nån pöl eller va de nån längre sträcka ? .. synd man inte tog en bild på den raggen som jag hade tagit då :)(==)
 
B

Biosteel

aah jo kanske lite offtopic haha :).. aah jasså night.. kul att bara dra nån ragg :)
 

mickej80

Medlem
27 jun 2008
30
0
1
Backe
17 anmälda nu, 2st från sledslayers.com, 2st från almostlake.com, 3st från UGR, 1st 2jump.se, 2st Ytterocke Production och en hop i andra förare, finns några platser kvar!!