Tomgångsjustering Powder Extreme 600 -97 (ZRT)?

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Hur justerar jag tomgången på Powder Extreme 600 -97? Ett lågfartsmunstycke var tätt så tidigare gick den endast på 2 burkar vid tomgång, höll då normalt varvtal. Nu med rengjorda förgasare så ligger tomgången på närmare 4000 rpm...
Är det "luftskruven" man justerar på? (Den enda fjäderbelastade...)
Är idag utskruvat 2,5 varv, någon som vet "grundinställning"?
Huvudmunstycke #380 och pilotmunstycke #35...

Hur och vilken inverkan har MAC (Mikuni Altitude Compensator) på tomgång och annat? Hur fungerar den riktigt..?

Tacksam för tips!

//Mvh Jonas
 

öhlman

Välkänd medlem
2 nov 2005
284
0
16
LLA
Har för mig att det är 1.5varv ut på luftskruvarna..
MACen kommer jag inte ihåg hur den funkade. Den har ju ingen justering i sig utan ska bara se till att det är samma lufttryck i båda gasarna.
På min powder 580 tog jag bort den men stiften hade samma fina färg utan att bestycka om något..
Har kvar mac boxen i garaget nånstans kan dissekera den på måndag om det är något du undrar över?
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Ok tack för detta, det här gäller ju "babytrippeln" ZRT 600 men det hade du kanske koll på? :) Det är väl så att den får mer bränsle om jag skruvar in skruvarna?
 

ankaon1

Välkänd medlem
5 jan 2006
681
8
18
57
Luleå
arcticcat.forum24.se
Luftskruvarna har ingen synlig fjäder, dom skruvar som har fjädern synlig är tommgångsjusteringen och dom påverkar bara trottelns läge, inte bränsle/luft blandningen.
Luftskruven är nr:23 och Tomgångsskruven är nr:15

 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Jaha men dåså :) Fick nämligen lite huvudbry när jag fick lov att skruva ut nr15 flera varv för att få tomgången normal!
Tackar och bockar!