tona lysena :)

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Kanske dum fråga men VARFÖR skall man sätta en massa saker ivägen för lyset? Samma sak som de som monterar in färgade lampor.

Kan väl kanske vara snyggt om man inte behöver lyset för att lysa med, men är det inte bättre att se var man kör än att se kEwL ut då man har frontat i en tall man inte såg. :)

Är det inte bättre att montera in ex. Vision+ lampor så man får bättre lyse istället för sämre?
 

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
Skulle personligen aldrig montera solfilm, jävligt att få dit, jävligt att få bort. Inte speciellt snyggt enligt mig, men å andra sidan är det nog många som tycker att min lyktsköld är ful också, så det kvittar ju. Ett + för lyktskölden är ju det att man lätt tar bort det om det börjar bli mörkt(sitter i 4 kardborre "tussar") och vips så har man sitt vanliga lyse!
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Solfilm skulle inte jag heller ha då man oundvikligen kör en del efter mörkrets infall, men ljusblå stylingfilm däremot dämpar inte ljusbilden - och det ser ju, enligt mig, bra ut. Lyktskydd är tufft det med, dock tokdyrt. Drygt 500 spänn till ZR:n, och då är det lite plast vi talar om : )