Toppfart Formula Z

Ski-Doo

Medlem
7 mar 2006
18
0
1
Fagersta
Hej!

Har för ett tag sen köpt en Formula Z -98. Den verkar i bra skick och går bra.

Jag har iof inte åkt i riktigt perfekta förhållanden ex på skare för att testa topfart men jag har nästan tvingat den till 140 km/h. Men de ska den väl göra lätt, borde gå att åka minst 170 eller?

Någon som har nått tipps vad som kan vara fel eller vad jag kan göra.

Har inte gått igenom variatiorerna än, men ska göra det och smörja upp. Verkar som sekundär tjärvar något. Sen spänna remmen något också.

Det sitter en fräsch 32 matta på..

Mvh
Henka
 

renegade 1000

Aktiv medlem
22 jan 2006
82
0
6
norrland
Smörja?????

Tjenare "skidoo".Tänkte bara säga att vad du än gör så ska du INTE SMÖRJA variatorerna.Tvätta o blås eller torka,INGENTING annat.Om du smörjer så fastnar det bara en J-VLA massa skit i dom så LÅT BLI.
MVH RENEGADE
 

Ski-Doo

Medlem
7 mar 2006
18
0
1
Fagersta
renegade 1000 skrev:
Tjenare "skidoo".Tänkte bara säga att vad du än gör så ska du INTE SMÖRJA variatorerna.Tvätta o blås eller torka,INGENTING annat.Om du smörjer så fastnar det bara en J-VLA massa skit i dom så LÅT BLI.
MVH RENEGADE

Jo visst ska jag göra rent, men man kan köra med torrsmörjningsmedel så funkar det !
 

Ski-Doo

Medlem
7 mar 2006
18
0
1
Fagersta
fusionären skrev:
Testa med tuschtricket på variatorskivorna så ser du hur långt den växlar.

Hur är det med drevningen? Är det originalrev?
Ok, jo de kanske man skulle testa! Japp är orginal.

Men märkte nu igår när de smält endel på sjön och det var packat att det går att köra rätt fort ändå så..så de kankse inte just är nå fel.
 

Zepppo

Ny medlem
30 jan 2006
2
0
1
JGI
170 borde den göra i alla fall, för jag har en precis lika dan som är ner drevad o den ger ca 150 km/h.