Totaldöd begagnad marknad?

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Är det bara jag eller är Beg marknaden totalt död? Inte ett ljud på skotern, inte ens nå skambud eller idiotisk förslag till byte.

Nån som får sin beg skoter såld?
 

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
Jag har sålt två stycken i Stockholm sedan oktober. Nu skall jag köpa något annat. Vad säljer du? :)
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
kan hålla med om att det verkar segt att sälja nu, har hört av andra också, samma med bilar.

så det kan nog va så att konjukturen har lite negativ effekt nu på skotermarknaden.

nya skotrar verkar de mesta va slutsålt, men då är ju frågan hur många maskiner som är intagna jämfört med tidigare år.
 

TheJo

Välkänd medlem
19 jan 2010
415
0
16
STHLM/Uppsala
Tillgång och efterfrågan.
Kan väl vara så att det är många som fått / kommer få sina nya skotrar inom en snar framtid = många begagnade skotrar som folk vill bli av med.

Kanske blir bättre när julstressen är över och det kommer mer ledigheter.
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Sen om jag ser till mig själv så skulle jag välja M8an för M1000, kanske större efterfrågan på den.
 

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Sen om jag ser till mig själv så skulle jag välja M8an för M1000, kanske större efterfrågan på den.
Kanske det, men det finns väl folk som köper M1000 för det? Jag gjorde ju det. Någon av de 9 miljoner männsikor i detta land borde vara intresserad av en M1000.
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Kanske det, men det finns väl folk som köper M1000 för det? Jag gjorde ju det. Någon av de 9 miljoner männsikor i detta land borde vara intresserad av en M1000.
Ja satan!! Jag är, dock har jag inte dom pengarna tyvärr =/
 

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
Alla som köper nytt lägger väl ut skotrarna nu för att bli av med dem och de som funderar på köpa begagnat brukar ju som inte vakna förrän efter nyår.
 

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
Det kanske gagnar mig som letar begagnat ist för nytt, då jag bara ska misshandla skotern, folk får ej sålt skotern, blir knäsvaga när dom har en ny maskin kommande, å går ner i pris, perfekt för mig! ;) så är tanken iaf! men som jag hört det också, så är det många handlare som sålt slut allt och lite till...
 

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Är nog frågan om pris. Har du satt ett för högt pris ringer inte telefonen. Jag satte ut en skoter på annons igår kl 2130 och idag kl 0800 blev den såld. Handlar om rätt pris direkt.
 

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
En polare sålde 10k-skoter nyss, gick ganska lätt.

Hade ute min MM på annons, hann som tur var ändra mig, men det var iaf 3-4 försiktiga napp på 1/2 dygn.

Men det är ju ruggigt mkt maskiner ute, kanske ens egen försvinner i mängden s a s?
 

fami

Välkänd medlem
21 feb 2008
434
0
16
31
Umeå, Sweden, Sweden
Är nog frågan om pris. Har du satt ett för högt pris ringer inte telefonen. Jag satte ut en skoter på annons igår kl 2130 och idag kl 0800 blev den såld. Handlar om rätt pris direkt.

Bra gjort det, kanske ibland handlar om att man vill ha en viss summa också, klart man kan gå ner i pris men inte för mycket.:)
Vad sålde du o för vad?
 

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Jag tycker att jag ligger rätt kurs, billigaste på blocket hittills kan man säga. Men de är tur att man inte har bråttomt att he iväg maskinen.

50 000:- och under är nog större marknad . Någon som får sin 70 tusen + skoter såld ?
 

TheJo

Välkänd medlem
19 jan 2010
415
0
16
STHLM/Uppsala
50 000:- och under är nog större marknad.
Självklart är det så.

Sen får man ju även tänka på att.
Ju dyrare en begagnad skoter är, desto närmare har ju en eventuell köpare till att köpa nytt istället.
Med allt vad det innebär.
 

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
Alla som köper nytt lägger väl ut skotrarna nu för att bli av med dem och de som funderar på köpa begagnat brukar ju som inte vakna förrän efter nyår.
och jag som hade när jag inte hittat någon skoter i augusti :rolleyes:
men tror somsagt att marknaden under 70 är lättast, däröver blire tyngre
 

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
Ett tips!

Styr upp med en fraktfirma så att du kan ange ett fraktpris "fram till dörren" i annonsen. Då breddar du området för intresserade som kanske inte har möjlighet att hämta själva. Sitter just nu och kollar på maskiner och ofta faller de bort som jag inte kan hämta själv om dom inte säljs via firmor. Det finns många möjligheter till frakt men då krävs det ofta att säljaren tar maskinen till någon form av godscentral. Skulle nog kunna tänka mig att köpa "osett" om säljaren verkar ärlig och kan ange ett pris som inkluderar leverans.
Särskilt om alternativet är 100 mil med släp för att "kanske" åka hundra mil tillbaka med maskin köpt och lastad.
Jag vet att det finns "envägs-släp" men det innebär ytterligare en kostnad och 200mil blir det lik förbenat.

Den maskinen jag hade tänkt att åka och titta på i helgen försvann från Blocket igår efter att ha legat ute många veckor, så några får ju uppenbarligen sålt :-(