Du måste justera in bränsleblandskruvarna så den går stabilt på tomg hur länge som helst. De kan vara allt från 0,5 varv öppen till 3 varv. Om de inte går ställa in så är det skit i lågfartsmunstyckena. Tomgångsskruven ställer du in när motorn går stabilt på något varvtal. 1500-2000varv är bra för tändstiftens hållbarhet och ger bättre svar från tomg än låga 1000v som ex.
Vd nästa kallstart testa ge den en rejäl sup bensin rakt ner i tändstiftshål i varje cylinder, man ska hälla i mer än man någonsin kan tro typ 4 matskedar i varje cylinder. Då ska den starta på 1-2 drag och gå i några sekunder. Du bör hålla lite gas när du drar och den startar annars surar den.
Om den startar med denna supning har du ett bränslefel typ chok som inte funkar. Bränslepumpen har intet med uppstart att göra för när man stänger av motorn finns soppa i flotörhus för uppstart och närmare 2 min tomg.
Om den däremot blir mer svårstartad med sup i cylindrar så har du bränsle som läker in i motorn när den står typ bränslepumpens membran som läker in soppa i vevhus via vacumdrivningen av pumpen.