Trött Snopro -01

birdr

Medlem
21 dec 2007
22
0
1
Tjenare!

Jag har ett problem som är väldigt frustrerande. Mellan tomgångsvarven och inslagsvarven är skotern MYCKET trött/slö och typ bluddrar eller vad man ska kalla det för. Vet någon här av er skoternissar vad det kan vara?

MYCKET tacksam för svar! :)

birdr

Medlem
21 dec 2007
22
0
1
Nej inte alls länge sedan! Vi öppnade och kollade på dem får någon dag sedan och dem var grymt fina faktist! Och den går RIKTIGT bra från inslagsvarven och uppåt! Men det är just mellan tomgångs och inslagsvarven som den är trött.

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
temperatur vid körning?
låter som att den får för mycket soppa.kan räcka med att sänka nålen ett snäpp.

birdr

Medlem
21 dec 2007
22
0
1
Det var inte speciellt kallt när vi testade kring -2 typ.
Jo ska prova det och då kommer dne hamna på lägsta men vi får se. Vi orkade inte skruva någe mer så vi lade ner för kvällen. Men ska prova sänka ytterligare ett snäpp får vi se vad som händer. Ingen som har några fler idéer? :):)

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
hur långt har kolvarna gått?
är den svårstartad när den är riktigt varm?(brukar bli det om kolvarna är dåliga)

komp?

birdr

Medlem
21 dec 2007
22
0
1
Den är superlättstartad i alla väder och värmeförhållanden på motor osv. Kompen låg kring 8:a på båda om jag inte är helt ute och cyklar.
Kolvarna har väll gått en 60 mil eller vad det nu var enligt förra ägaren! Så de är inte dem det är fel på skulle jag tro!