trasigt membran=varvar ej ut?

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
hej! idag när jag for ut med skotern så varvade den alldrig ut, max varvet låg kanske på 6-7000 rpm? när man gasade på så hände det helt enkelt inget, bara bööööö bööö, så vände hem och gjorde följande.
1. tog upp rave ventilerna, dom var lite små geggiga, men inte överdrivet.
2.tog ett komptest, exakt samma komp på båda burkarna
3.tänkte, ähh kikar bara in lite i förgasarna och kollar, så bort med luftburk och gasare. sen tog jag bort reed korgarna och såg då att ett blad saknades, och dom tre som det saknas en av, alla dom satt löst
så min fråga är då, kan mitt problem bero på detta?(sitter vforce på den om det är till någon som hellst nytta för er)
och visst går det beställa lösa "reed blad" ? isåfall vars?
(lynx rave rc 440 -05)

MVH Andersson
 

Rusch Diablo

Aktiv medlem
13 apr 2008
94
0
6
Lit
Det där är av högsta vikt att det fungerar. Reedbladen måste sluta tätt annars får du inget vevhuskomp, den kommer bara att trycka tillbaka bränsleluftblandningen genom förgasaren istället för upp i förbränningsrummet där den gör nytta. När ett blad har gått av blir det garanterat bara skit. Tur att det är fiberblad och inte metall, annars har det kunnat bli dyrt. :) Borde gå att köpa löse blad.
 

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Maila han å fråga, höll på å stöka med han förr förra vintern till min 440, tror han hade hittat tillslut men då hade jag bestämt mig för att köpa vforce3 som han hade erbjudande på då.