Trimchip?

Mr.3

Medlem
28 jan 2010
28
0
1
Gävle
Hej hej!
Jag har en Polaris 900 fusion och nu har jag hittat på ett trimchip till den på e-bay, så då tänkte ja höra om det är någon som har testat ett sånt här chip, eller liknande till sin skoter?
Det står att det kommer att ge 25hk så det kan ju vara värt att testa. Själv har jag inte hört någon som har just chiptrimmat sin skoter men bilar går ju bra iaf. ;)
 

Strasse

Välkänd medlem
27 jul 2009
434
0
16
Gräsmyr
nä 25hk kan dom drömma om :biggrin1: då ska den vara riktigt värdelöst mappad orginal vilket den knappast är.... det är oftast bara på turbomotorer det bruka göra nån större skillnad, om vi pratar bilar då.
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Säg inte det.. En trimfirma behöver inte tänka på miljön. Så då kan dom koncentrera sig på att kräma ut en massa fina hp istället, men 25hk.. nja.. nog kommer det att göra skillnad, säkert stor skillnad. Framför allt i mellanregistret, det är där det brukar finnas mest att hämta på efi 2-taktare. Återigen pga EPA kraven. Så inte behöver det chippet vara dåligt. Vilken tillverkare är det på det?
 

Mr.3

Medlem
28 jan 2010
28
0
1
Gävle
Det var olika firmor som sålde dem, men till samma pris och de lovade samma specs på dem. Genesis Performance, fast Tuning och Hyper Performance heter de.
(Priset skilde men ena hade 100kr frakt och den andra fraktfritt)
 

Strasse

Välkänd medlem
27 jul 2009
434
0
16
Gräsmyr
Säg inte det.. En trimfirma behöver inte tänka på miljön. Så då kan dom koncentrera sig på att kräma ut en massa fina hp istället, men 25hk.. nja.. nog kommer det att göra skillnad, säkert stor skillnad. Framför allt i mellanregistret, det är där det brukar finnas mest att hämta på efi 2-taktare. Återigen pga EPA kraven. Så inte behöver det chippet vara dåligt. Vilken tillverkare är det på det?
nej inte dåligt, menar att det skulle ge 25hk på toppen är inte så sannolikt. men på mellanregistret ger det säkert bra :)
 

Mr.3

Medlem
28 jan 2010
28
0
1
Gävle
Tänkte bara meddela att jag inte installerade chipet, då jag fick hem det så hörde jag något om att chipet lurar motorn att avgaserna är kallare än va de igentligen är och då kunde det bli överhettat vid kolvarna och den kunde skära.. hur mkt av det som stämmer eller inte vet jag inte, men de känns så dumt att testa utifall att den skär.
 

Snowlabile

Välkänd medlem
25 dec 2007
414
0
16
Det är väl inget chip , det är väl nån form av resistor som ska lura EFI systemet genom att ändra signalerna från en eller flera givare. Kan ge lite lite om man vet vad man gör.
Kan ge skador om man inte vet..