Prata med Mats på Bergnäsets skoter&ATV i Luleåjag har mailat dd nu och priset 236$ gäller bara om man skickar in sin egen topp till dom...plus att frakten skulle bli som billigast 149$ för att få hem grejerna....så det var tyvärr inte så prisvärt som det verkade från början
Huvudsaken att man är i samma bänk och bromsar.136.1 hk standard låter lite med tanke på hur bra dom ändå går
skulle man inte kunna snåla ner den ännu mer än BSFC 0.8 ?
jo det skulla jag ha kunnat men tappade bara effekt om den var ställd snålare, då jag bara ökade bränslet med 5 snäpp på boondockern vid 6800-8400 så hade jag 124 hk men nu med bränslet ökat 15 snäpp så vart topp resultatet på 143.1 men då med en ganska hög BSFC,136.1 hk standard låter lite med tanke på hur bra dom ändå går
skulle man inte kunna snåla ner den ännu mer än BSFC 0.8 ?
Nej. Jag körde med Sno prons inre burk med mössa. Borde innebära mer öppet än standard F8.de var dåliga siffror , en std motor ska ge mer , antar att du inte hadde std luftburk tex ?
oki , ja betydligt mera öppet , vilket inte behöver betyda bättre , jag kör tex själv med f7:ans org burk med std tratt efter massvis med timmar i bromsbänk på min snopro 800 trots att jag äger både högflödestrattar och helt öppna " meshtygs " burkar ...Nej. Jag körde med Sno prons inre burk med mössa. Borde innebära mer öppet än standard F8.