Triple Touring-600 ( 2000 ) Startmotor knas... ?

HerrArctic

Aktiv medlem
15 feb 2007
74
0
6
Malmberget
hörde nånstans att arctic byter ut startmotorerna kostnadsfritt på en del modeller som hade strulat...tänkte att det kanske gäller min triple touring ochså? skotern är förvisso 7 år gammal men har o andra sidan bara gått 120 mil..märkte idag att startmotorn inte vela gå tillbaka på en gång efter att man släpper nyckeln utan den varvar med motorn ett par sekunder innan den släpper..inte bra. är det nån som vet nånting angående den här startmotorfrågan? tacksam för svar :)
 

HerrArctic

Aktiv medlem
15 feb 2007
74
0
6
Malmberget
Sv: Startmotor på triple touring -00

fan också....då åker man väl på o köpa en ny startmotor snart...kostar väl en 3-4000 tusen
 

Spinnjonte

Välkänd medlem
8 okt 2006
486
0
16
Skellefteå
Sv: Startmotor på triple touring -00

Om du ska köpa ny så kolla ebay, har för mig att jag sett flera nya startmotorer till salu för runt 100 dollar, säkerligen billigare än att köpa nytt i sverige.
 

Nick Name

Aktiv medlem
4 apr 2005
50
0
6
Piteå
Hallå.
Hade en Triple Touring -98 där strtmotorn "hängde sig". Det tips jag fick var att spruta in låsolja i tändningslåset och vrida fram o tillbaka flera gånger i rad. Sääääkert, tänkte jag. Gav det dock ett försök, och VOILA!!! startmotorn fungerade klockrent efter det. Det kan ju vara värt ett försök istället för att byta till en ny på en gång.

Mvh Nick