Tur till Skålsjögården.

Wetex

Välkänd medlem
1 jan 2000
160
0
16
Ska vara spårat Skålsjön-Häsbosjön. Långsjön-Sjösveden-Grannäs är helt okört
 

Kootte

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
1
18
Falun Sverige
Ska vara spårat Skålsjön-Häsbosjön. Långsjön-Sjösveden-Grannäs är helt okört
Skålsjön-Häsbosjön-Älgsjön-Bocksjön-Spaksjön-Himmelberget osså hela vägen till Svartnäs vidare till Jädraås eller om man vill åka till Linghed, Enviken:)
 

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
lurar på om vi ska åka över svartnäs men spaksjön brukar inte vara rolig med pulka o stöp har stått o lyftat skotern när vi åkte den vägen för några år sen.
 
E

ejwbegysv

Hej...

Ja som sagt så blir vi 3st, min sambo tar packpulka bakpå skotern så det finns extra plats där.

När var och hur blir det på Lördag? Alltså vart träffas vi och när? Kan vi parkera med 2 bilar + släp?

Kommer nog att ha ca 30 liter extra soppa med oss.. som troligtvis går åt till min skoter ;)
 

Kootte

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
1
18
Falun Sverige
lurar på om vi ska åka över svartnäs men spaksjön brukar inte vara rolig med pulka o stöp har stått o lyftat skotern när vi åkte den vägen för några år sen.
Tyckte inte att det var mycket stöp i söndags och sen så hade spåren från Ons-Tors fryst.
 

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Ok Kotte tack för dagsläget o spårningen.
Det är sladdat mellan Åmot o Katrineberg sen är det okört fram till Sjösveden ca 1 mil sen är det kört fram till Skålsjön.
Hur tycker du vi ska göra Jimmy kan du spåra 1 mil eller ska vi köra vägen från Katrineberg o ta vägen över till Sjösveden.
Ska du komma hem till min mor i Kalvmarken där du hämtade exitern i fjol jag har skottat upp så ni kan parkera borta vid maskinhallen.
Leif med fru kommer upp dit o så träffar vi dom andra 3 i Jädraås vi får diskutera efter vägen hur vi ska åka.
 
E

ejwbegysv

Ok Kotte tack för dagsläget o spårningen.
Det är sladdat mellan Åmot o Katrineberg sen är det okört fram till Sjösveden ca 1 mil sen är det kört fram till Skålsjön.
Hur tycker du vi ska göra Jimmy kan du spåra 1 mil eller ska vi köra vägen från Katrineberg o ta vägen över till Sjösveden.
Ska du komma hem till min mor i Kalvmarken där du hämtade exitern i fjol jag har skottat upp så ni kan parkera borta vid maskinhallen.
Leif med fru kommer upp dit o så träffar vi dom andra 3 i Jädraås vi får diskutera efter vägen hur vi ska åka.
Jag spårar gärna, inga problem med assaulten... :) Skicka mig ett sms/mail/pm med adressen, minns inte hur jag körde...

Nu är vi laddade :)
 
E

ejwbegysv

Grymt tack till alla som gjorde denna helg till något att minnas!!

Absolut sveriges coolaste snubbe!! :
IMG_4459.jpg

IMG_4490.jpg

IMG_4599.jpg
 
E

ejwbegysv

Jodå det blev några fastkörningar, hört dag 1 "-Man behöver ju ingen lång maskin", hört dag 2 "-Det är ju helt värdelöst med en kort maskin"... :)
 
E

ejwbegysv

Hört i bastun "-En 550 fläkt går minst lika bra som en 800cc med rätt variator setup".... hehe... dock efter för många öl :)
 

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Ja fy fn en helt kanon hälg. Vi planerar en ny tur om 2-3 veckor.
Jimmy presten i Skålsjön funderar vilket datum det skulle passa.
 

Ski-doo lelle

Ny medlem
12 jan 2011
4
0
1
Knutby
Hej Kul Sida Roligt att du kommenterar mig . Det är så att jag alltid tyckt kortbandare med 44 matta är skitbra MEN en bra karl kan ju ändra sig har aldrig fasnat så ini helv--e som
dag två!!!!!! Nu vill jag ha snömaskin!!!!!!!!! Din va helt suverän!!!!! Kul o träffas på Återseende!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
E

ejwbegysv

Hej Kul Sida Roligt att du kommenterar mig . Det är så att jag alltid tyckt kortbandare med 44 matta är skitbra MEN en bra karl kan ju ändra sig har aldrig fasnat så ini helv--e som
dag två!!!!!! Nu vill jag ha snömaskin!!!!!!!!! Din va helt suverän!!!!! Kul o träffas på Återseende!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det får du bjuda på :)
 
E

ejwbegysv

En ovanlig sak för mig var alla djur jag såg faktiskt.. Är man inte van med när man kör i fjällen, såg bla 4st Tjädrar och 1st älg som tog mitt i leden efter en kurva..