Turbokit

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
ja då hade man beställt turbokit från MC Xpress :D

spännande att se hur det funkar!

nån som har konkreta erfarenheter av det?
hur funkar det?
hållbarhet?

jag ska montera det själv då jag har lång erfarenhet av skruvande i det mesta mellan grästrimmer till 100ton grävmaskin.

varitorkit? vad rekomenderas?

MCXpress har ett eget jag tänkt använda mig av faktiskt.
 
13 okt 2007
36
0
1
Hoting
Har nyss monterat på min 07á för 2helger sedan, gick riktigt bra faktist. orkara inte skriva så mycket men de som jag gjorde som inte stog i kittet var bland annat att värme skydda slangar mm lite extra. variator kit och för å få ner tillslaget som med den fjädern jag hade så fräste jag ur locket 4mm å de verkar perfekt.

prov körde förra helgen på gräss, gick riktigt bra alltså.
var inte seg för 5öre gick nästan på rullen om inte för min hårda dämpning.

m.v.h. 4takt äger 2takt.
 

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
kompsänkte du den?

fjäder variatorkit? köpte du MCxpress kit?

jag har tänkt köra deras kit, fjäder plus deras vikter
 

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
Har nyss monterat på min 07á för 2helger sedan, gick riktigt bra faktist. orkara inte skriva så mycket men de som jag gjorde som inte stog i kittet var bland annat att värme skydda slangar mm lite extra. variator kit och för å få ner tillslaget som med den fjädern jag hade så fräste jag ur locket 4mm å de verkar perfekt.

prov körde förra helgen på gräss, gick riktigt bra alltså.
var inte seg för 5öre gick nästan på rullen om inte för min hårda dämpning.

m.v.h. 4takt äger 2takt.
du kan ta och visa mig vart en 4taktare äger en 2taktare när det gäller hoppa och köra på bana. visa mig snälla.!!

och sen kan jag säga att jag har bara negativa saker om phazer med turbo. skotern är till för ledåkare och inget annat.!
turbolagg och trött innan turbon laddar
 
13 okt 2007
36
0
1
Hoting
ja jag kopsänkte den, och de va mcx´s kit jag använde.

svar till 2taktarn: turbo lagg? med tanke på att jag har tillslaget på 6300rpm å turbon börjar ladda vid 6000rpm tackvare avgasbandage. så är den inte seg, så fort snön kommer ska jag köra mot en renegade 800 och en f7 och ägarna till dom tyckte den kändes minst lika rap som deras.
 

dema

Välkänd medlem
6 aug 2005
708
0
16
49
Uppsala
Hur många pengar landar ett turbokit på?
Har fått pris på kompressor med montering och variator bestyckning=45000 friska svenska pengar
 

RMK700Woopie

Välkänd medlem
1 jan 2000
732
0
16
38
Kiruna, Käymäjärvi
du kan ta och visa mig vart en 4taktare äger en 2taktare när det gäller hoppa och köra på bana. visa mig snälla.!!

och sen kan jag säga att jag har bara negativa saker om phazer med turbo. skotern är till för ledåkare och inget annat.!
turbolagg och trött innan turbon laddar
jag tror nog du får äta upp meningen du sa angående 4-taktare aldrig slår en 2-taktare. FX nytron har kommit! :)
 
13 okt 2007
36
0
1
Hoting
30.000 för turbokitet som ger ca140kussar, jag köpte min skoter för 80.000 demo körd typ30mi 110.000 alltså de e väl vad en summit 600 går löss på typ? el? l
 

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
vart är resultaten då? fx nytro visst men vart är resultaten ?`
man kan inte diskutera som yamaha.
man måste prestera innan man säger nått.

visst jag tycker fx nytro verkar tuff och den kommer säkert slå på bra.
men att den slår allt annat tror jag knappast.
ledkörning är yamaha 4takt ruggiga på men när det gäller det andra så finns det som inget som är för det.

phazer är en skoter som påminner om 500ss av ski-doo.
har prova 3-4 st phazer och ingen är som en vettig 600 maskin.
kanske när phazer har turbo med v-kit mot en orginal 600 men ett variatorkit på en 600 så finns det inte att phazer är lika pigg.

men som sagt, yahama har än engång visat hur man inte ska lansera en skoter. phazer fx då.

jimmie blaze säger att hans skoter är orginal i deras reklam.
säger bara det han har mer än 50k i sina skotrar för att få skotern att kunna göra nått med
 

RMK700Woopie

Välkänd medlem
1 jan 2000
732
0
16
38
Kiruna, Käymäjärvi
första 4-taktaren att vinna över 2-taktare på crossbanan.

Robbie Malinoski vann WPSA snow cross tävlingen med den :)

Så, så fruktansvärt dålig kan den ju inte vara ? ;D
 

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
visst kommer 2 taktare dö ut men bara för att man vinner 1 tävling så betyder det inte att skotern är bättre än allt i 2takt.
 

M.Pettsson

Välkänd medlem
6 jun 2006
770
0
16
Pite
4- och 2takt har funnits iprincip lika länge som motor. dock har inte 4t varit så etablerad på skotermarknaden. nej 2t i mitt blod.
 

jorpe

Välkänd medlem
21 jul 2007
658
0
16
gällivare
4 takt kommer dö ut, eller kanske inte dö ut men 2takt stannar då! 2 takt håller på o utvecklas till det bättre! mindre bränsle förbrukning o behålla samma effekt om inte mer, kanske kommer DI nångång iframtiden också, börjar bli allt vanligare med turbo på 2takt också,

phazer fx = flopp nytro = flopp =p
 
R

Robin

Anledningen till att phazer fx floppade var att folk förväntade sig mer av den än vad den igentligen är.

Det är en instegsmaskin (vilket yamaha redan sagt från början) som ska gämföras med 2taktarnas 550F och inte med någon 600 eller 800cc.

Helt enkelt fel personer som köpt maskinen.
 

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
kul att se hur folk diskuterar och bara klagar eller klankar ner på 4T.

2T kommer dö ut, såvida dom inte kan sluta gå på 2Tolja då Miljökraven kommer bli hårda och 2T förmodligen inte kommer klara dom hårda kraven, kolla bara på Båtmotorer...

men visst är 2T kul. ibland.

men visst är 4Tkul. ibland.

men hur ids ni diskutera fram och åter? den som lever får se!

men som sagt.. tror miljökraven dödar 2T..


:D