turbon snart monterad på phazer fx

harge

Välkänd medlem
8 sept 2005
120
0
6
piteå
sista fasen i turbomontarge nu. grymt mkt jobb.
4000 är rätt billigt för å få det monterad på mcx.
 

teerex

Medlem
23 nov 2006
20
0
1
Harstad
Varför e dom så billiga om det e så mycket jobb ? Jag måste nok betala det dubbla her i Norge på Yamaha shoppen...
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
sista fasen i turbomontarge nu. grymt mkt jobb.
4000 är rätt billigt för å få det monterad på mcx.
Du får gärna berätta vad notan hanar på i slutändan, med variator fix och allt.
Vad ska du ha för prylar i variatorn, nått färdigt kitt eller?
 

harge

Välkänd medlem
8 sept 2005
120
0
6
piteå
hmm. betala runt 88 för skoter 38 matta rem stift kapell tror jag det var. dock böt jag in en rs vt tf. så dörför gick det väl inte prässa dom mer. turbo 28000 spänn går inte pruta. han har ju hur många som hällst i kö på kitten. sen blir det ett hewey hitter kit på den å en hårdare fjäder i primären . secundären får vi se. finns ju ingen snö å pröva den på här hemma i pite så. det blir nog å dreva upp den ett par kugg . ska fan göra 180 på mätarn ,nu står den på 140 blås å varvstoppen:mad: . tro det borde landa på en 4000 ing så alt som alltrunt 120 papp.

dock ska jag chimsa dämparna på den. är för mjuk nu. sen är det förmodligen en killer av rang tror det blir å ladda 09 i den så det borde ge 150 vridstarka ponnys

enda nackdelen me turbo är dåligt gassvar under 2500 varv. sen r den precis som innan. så det blir nog å ställa upp tomgången.
god jul
 

harge

Välkänd medlem
8 sept 2005
120
0
6
piteå
Varför e dom så billiga om det e så mycket jobb ? Jag måste nok betala det dubbla her i Norge på Yamaha shoppen...
dom är gode säker på va dom gör. går ju fort å montera en grej om man gjort 15 maskiner innan å vet hur allt ska sitta.

bruksanvisningen på (londonska) suger. för 28000 borde man åtminståne få en svänsk monteringsmanual
 

teerex

Medlem
23 nov 2006
20
0
1
Harstad
Om Phazer turbo från www.ty4stroke.com:
"Get rid of the old exciter secondary if you want performance. Use a 95 to 97 vmax4 secondary. It bolts right on no problem. If you wish to use a srx etc. you have to machine out the splines aprox. 23mm from the back side on the fixed sheave.
Secondly gear the thing to 22/38 gearing (viper). Then suck your limiter as much as the stock holes will permit.
Thirdly install a freeride 1.5 track.
You can run with 8bu-10 weights or heel clickers and small rollers. Shimmed "ordered" spring engage at 5500 rpm. Once this thing hits hang on! It's hard to stop it from being vertical. 160kph on radar. Have fun guys! I am!!! Helix choice is important!
PS It is known around here as the "TAZER" ......feel the sting when your azz gets kicked by 500cc"