Tvärstum dämpare

Lurigtindra

Ny medlem
28 dec 2012
4
0
1
Gårdskär
Jag har nyligen köpt en Indy Sport -96:a och det är min första skoter så jag är ingen expert alls. Nu är det så att dämparen i bak är ställd på det högsta och tokstum. Hur ställer man ner den och får dämpning? Vill ju inte åka med njurbälte på sig hela tiden :wondering:
 

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Går den å ställa? Men brukar vara underfjädern har den en ring man vrider på. Men original har den inte ställbar dämpare.
 

Lurigtindra

Ny medlem
28 dec 2012
4
0
1
Gårdskär
Efter att ha ålat sig under å försökt att skruva utan resultat så upptäckte jag att tokfan som jag har köpt skotern av har svetsat fast dämparen . Grrr!!!
 

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
Förlåt men jag dör av skratt:) haha snacka om raggarlösning till en för förmodligen helt slut dämpare.. bara köpa ny/beg och se glad ut!
 

Twin_power

Välkänd medlem
1 jan 2000
296
0
16
Ånge
hahaha, :) sorry! men du har gjort min dag! :)
Slå han en signal och säg några väl valda, de där ingreppet ser jag som bedrägeri om man inte berättar om de vid köp...
 

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
Vet man om ett fel på skotern och inte berättar det har köparen rätt att häva köpet om man kan bevisa att tidigare ägare visste om felet.. ha det i åtanke för hade jag varit du, hade jag varit fly förbannad och farit tillbaka (med skotern) på ett oväntat besök!

Men tyvärr kan jag inte göra annat än att skratta för det var bland det värsta jag hört!!