Stötte på något som jag tycker är anmärkningsvärt idag.
Hade isär en kompis M8000 2019 idag då kylaren fått sig ett läckage av föremål som följt med mattan.
Då jag plockar isär kedjehuset och tömmer ut oljan så reagerar jag över hur mycket aluminium spån det är i oljan samt att den inte ser direkt nybytt ut.
Det som hör till saken är att det är gjort en första service på den lokala arctic handlaren för max 5 mil sedan.
Jag har mycket svår att tro oljan är bytt trotts att dom har tagit betalt och specat det på kvittot/fakturan
Dock så känns det nästan omöjligt för mig att bevisa att det inte är bytt olja än fast det är tagit betalt för.
Oljan hade stora mängder spån, den glittrade mer i silver än någon annan färg som gick att tyda.
För mig känns det som det viktigaste oljebytet när den är nästan ny då allting ska köras till och det kommer släppa spån.
Men då till frågan, vad gör man?
Man lämnar ju mest på service för garantin, men ska man sen måsta hem och serva skiten själv också?
Hade ju inte märkt av oljan om inte vi behövt riva den.
Hade isär en kompis M8000 2019 idag då kylaren fått sig ett läckage av föremål som följt med mattan.
Då jag plockar isär kedjehuset och tömmer ut oljan så reagerar jag över hur mycket aluminium spån det är i oljan samt att den inte ser direkt nybytt ut.
Det som hör till saken är att det är gjort en första service på den lokala arctic handlaren för max 5 mil sedan.
Jag har mycket svår att tro oljan är bytt trotts att dom har tagit betalt och specat det på kvittot/fakturan
Dock så känns det nästan omöjligt för mig att bevisa att det inte är bytt olja än fast det är tagit betalt för.
Oljan hade stora mängder spån, den glittrade mer i silver än någon annan färg som gick att tyda.
För mig känns det som det viktigaste oljebytet när den är nästan ny då allting ska köras till och det kommer släppa spån.
Men då till frågan, vad gör man?
Man lämnar ju mest på service för garantin, men ska man sen måsta hem och serva skiten själv också?
Hade ju inte märkt av oljan om inte vi behövt riva den.