twinpipes på en indy 500 EFI???

karlsson__

Välkänd medlem
28 jan 2007
144
0
6
undrar vad man måste göra när man trycker dit pipor på en indy 500 EFI och om den håller bra med pipor??? mvh//joakim
 

morpeus

Välkänd medlem
13 mar 2006
426
0
16
det du måste göra är att köpa chippet å de är inte gratis eller sätt dit en bränsletryckregulator å ställ på trycket lite grann... eller änu lättare.. släng på förgasare ;D
 

armani80

Välkänd medlem
1 jan 2000
152
0
6
har kört 200mil med chip från tikka och slp pipor,. ingen har pajat på min 500 efi


Frågan är om det kommer paja något överhuvudtaget på denna skoter, har kört 770mil endast bytt stift och olja/vatten och variator remmar. ingen annan service, för inget har ju pajat..
 

kankonkan

Medlem
31 mar 2007
26
0
1
Men byt skoter istället, är väl inte lönt att trimma ensåndär moped!

Har haft en gasar500a med decker twinpipes som enligt konstens alla regler var justerad med bytta munstycken och omviktad variator mm. Jovisst, den gick hyffsat, piskade "precis" en xlt standard, men vafan e de?

Näru, spara dina slantar istället och köp dig ngt annat, typ en RAVE 583 eller liknande. Då får du en snotric som garanterat går hårdare och är roligare att köra!
 

931Melander

Välkänd medlem
29 okt 2006
383
0
16
Piteå
körde 700 mil med min innan jag bytte bort skotern
inga som helst problem

Kanoongott ljud, samt effektökning.
 

karlsson__

Välkänd medlem
28 jan 2007
144
0
6
Men byt skoter istället, är väl inte lönt att trimma ensåndär moped!

Har haft en gasar500a med decker twinpipes som enligt konstens alla regler var justerad med bytta munstycken och omviktad variator mm. Jovisst, den gick hyffsat, piskade "precis" en xlt standard, men vafan e de?

Näru, spara dina slantar istället och köp dig ngt annat, typ en RAVE 583 eller liknande. Då får du en snotric som garanterat går hårdare och är roligare att köra!

inte skulle jag då köpa nåt gammalt rackel inte som en RAVE 583. ska byta tille n summit rev nästa år:D såså