Typ "how to"-sidor om skotermek för dummies?

Eph

Välkänd medlem
19 jan 2013
170
2
6
Dessvärre är jag mer lagt åt att skriva datorprogram än att meka och jag har ingen vidare koll på något när det gäller snöskotrar.

Känner dock att jag kanske borde lära mig ett och ett annat och tänkte höra med er om ni vet av några sidor på nätet som är bra på att förklara skotrar hur allt hänger ihop och vad olika delar heter samt kanske beskriver hur man fixar vanliga fel.

Något som har några fina tips? :)
 

Eph

Välkänd medlem
19 jan 2013
170
2
6
Jo, fast då är det kanske mer att "hur byter man variatorrem".

Jag skrev i och för sig "how to" men jag tänkte kanske mer "how does it work" :)

En ordlista över vad delar heter och var de spelar sin roll skulle också vara trevligt.

Det finns säkert många bra sidor, gäller ju bara att hitta dem, varav denna tråd.
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Om det är nått speciellt du funderar på ska du se att du kan få en massa bra svar här på forumet också (säkert en del dåliga också). Dock blir det väl mer specefika frågor som går att svara på då. Att förklara allt från grunden vet jag inte om många här inne orkar göra:p
 

herrofattbar

Aktiv medlem
24 dec 2009
90
0
6
Berg
det mest grundläggande om motorer kan du ju t.ex hyra böcker på bibblan och läsa. Annars är i mitt tycke det bästa sätt att lära sig saker är att själv skruva