Uppdateringar till nya Phazer?

davvap

Aktiv medlem
23 feb 2006
84
0
6
ö-vik
Hej.
Jag har just köpt en Phazer FX och skulle vilja
veta vad det finns för uppdateringar och tips.
Tack på förhand.
slit ut stötdämparna i boggien o glöm bort dem.... köp öhlins o nämn vikt o körstil o du får det HELT perfekt.... öka förspänningen på fjädrarna i framvagnen 5mm(bättre skidtryck) o skruva in comp. skruven 3-4 click... låt returen vara....flytta ner hast.mätaren på lyset o vinkla den ngt mot dig... det elektronikpaketet kostar 4700kr o är väldigt lätt att förstöra... jag var en hårsmån från det innan jag flyttade ner den.... och..... håll full gas där de är som jävligast.... då håller du de flesta större maskiner bakom dig.... /lycka till
 

Trucker77

Medlem
2 feb 2007
40
0
1
Svensbyn
slit ut stötdämparna i boggien o glöm bort dem.... köp öhlins o nämn vikt o körstil o du får det HELT perfekt.... öka förspänningen på fjädrarna i framvagnen 5mm(bättre skidtryck) o skruva in comp. skruven 3-4 click... låt returen vara....flytta ner hast.mätaren på lyset o vinkla den ngt mot dig... det elektronikpaketet kostar 4700kr o är väldigt lätt att förstöra... jag var en hårsmån från det innan jag flyttade ner den.... och..... håll full gas där de är som jävligast.... då håller du de flesta större maskiner bakom dig.... /lycka till
Mkt riktigt! Skrotade min färd dator efter 20mil. V
 

Trucker77

Medlem
2 feb 2007
40
0
1
Svensbyn
Jag skrotade min hastighets mätare efter 20mil. Nu sitter den monterad med original fästet upp&ned. Längre bultar&distanser gör att gas vajern klarar sig. Lät den löpa mellan bultarna. Lycka till!
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
Finns det någon som har variator kitt till FX:en?
Kan man bygga igen hålet i tunneln? eller går
den varm då?
www.Ulmerracing.com Har variatorkitt. Freeride matta på 38 mm köper du hos stenmarks maskin. Sätt en 1.5 - 2mm aluplåt över bakre hålet på bandtuneln, funkar klockrent. Har kört 80 mil med hålet täckt utan problem.
 

IQ-600 SMP

Medlem
18 nov 2006
36
0
1
Skellefteå
Är det någon som vet hur man får tag i verkstads pärmen till FX:n. Jag skulle vilja veta hur men kollar felkoder, givare och ställer soppan. Jag vet att man gör det via "hastighetsmätaren" men inte hur.