Utlandsbeställning

WestinMX

Välkänd medlem
6 jul 2010
858
0
16
Skutskär, Sweden, Sweden
Hejsan..

Beställde lite prylar från staterna.
Morsan betalade med paypal och allt blev som vanligt, det trogs rätta summan.

Idag ringde en kille från paypal och snackade engelska, han frågade om vi hade fått några grejor eller inte. Men eftersom att vi beställde ca 5 dagar tidigare så har det ju inte hunnit komma ännu.
Nu på kvällen såg vi att paypal dragit ytterligare summa, dock inte helt lika men väldigt nära och beror förmodligen på att dollarn samt kronan rör sig.

Så är det någon som varit med om liknande?

/Erik
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Har aldrig varit med om att någon från paypal ringt upp och ställt frågor och då har jag handlat på eBay via paypal över 50 gånger. Skumt!
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Det ska väl inte gå att göra? Om inte något är manipulerat.. När jag har handlat via paypal så har det gått till på två olika sätt. Det ena sättet är att butiken/säljaren uppger sitt paypal-konto namn och jag skickar summan till dom. Det andra är att jag uppger mitt paypal-konto och dom skickar en
"förfrågan" som jag måste acceptera innan det dras pengar från mitt paypal-konto eller kontokort som är kopplat till mitt paypal-konto. Dom ska väl inte kunna dra pengar hur som helst från ett paypalkonto?
Du kanske skulle ringa upp dom och fråga vad det handlar om? Som jag förstår så har dom totalt dragit ungefär dubbla summan? Det borde ju finnas representanter i sverige så slipper du snacka engelska.
 

Gillarsnö

Välkänd medlem
27 jan 2010
578
1
16
Hudiksvall
Ja har köpt fyrhjulings grejer från usa några gånger och betalat med paypal och en gång ringde dom upp och kollade att ja verkligen hade beställt grejer men den gången va slutnotan 77000.sek ink frakt så dom kanske gör så om de är större summor eller bara slumpmässigt tar stickprov...?
 

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
Dom frös en transaktion för mig och ville att både jag och försäljaren skulle "identifiera" oss för att kolla säkerheten antar jag. annullerade bara beställningen och gjorde en ny för att slippa det, inte varit med om att dom dragit mer pengar än 15kr för att "verify" kortet man använder men det får man tillbaka.