Välja 440

Nyström

Medlem
1 jan 2000
22
0
1
Hej, vet ej om jag ska skaffa mej en 440 eller inte men vi får se hur det blir med det där 3600 mountain bygget. Men om det blir en 440 vad har ni då å rekomendera? Åren däromkring 94-98 kanske -99 men säj avd ni rekomenderar OCH VARFÖR! Säj inte bara artic för att ni kör artic eller ski-doo bara för att ni kör ski-doo!
 

torbjorn

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.526
9
38
Sundsvall
Det beror ju alldeles på vad du vill ha för skoter.
Några allmäna karaktärsdrag:

Arctic brukar vara billiga, lätta, lätthanterliga men också lätta att köra sönder saker på. Blir snabbt risiga.

Yamaha - dyrt, bättre kvalitet och detaljfinish än de flesta andra, men lite tråkiga. Litegrann av dieselmerca...

Ski doo - rätt tunga och klumpiga konstruktioner, bra på motorer men ofta mindre trevliga köregenskaper. Kan jämföras med Volvo 240.

Polaris - sneglar på både Arctic och Ski doo, brukar väl lägga sig mitt emellan dem i karaktär.
 

Wolves

Aktiv medlem
du ska veta att 440 skotrar (även om det låter konstigt) är de skotrar som gått hårdast, för att där är alla hästar använda... en 600cc hänger tillexempel aldrig efter en 440cc på leden efter en halvtimme...

men om jag inte har helt fel så har Polaris och Arctic Cat bra 440 modeller från 98... men komihåg... 440:eek:rna är ofta hård körda så kolla efter skicket...