Värderings värde ang Lynx Gls 3500 -93

GlsDanne

Aktiv medlem
14 jan 2011
52
0
1
Ramvik
Har en fläktkyld Lynx Gls 3500 års 93 som jag har en fundering kring!
Har länge gått i tanken på att sälja det för att köpa något nyare och lite mer lekfullt! Inget ont om den finske stridsmaskinen men som alla vet är den inte den mest lekfulla och lätta skotern på marknaden :)
Men det jag undrar är vad man skulle kunna säga värdet är på en sån här skoter? Har haft den i några år och har gjort några saker med den.
Precis när jag köpte den påminde mattan mig om en gammal trasmatta som mormor haft! Så den byttes ut direkt. Varav det sattes på en 25/28mm matta med fina kammar. Det som även gjordes var att förlänga mattan/boggin pga att den nya mattan var längre än originalmattan. Det negativa är att jag inte vet den nuvarande längden.. ( om nån har en aning vad det kan vara skulle det vara väldigt tacksamt. Om det kanske står nångonstans? ) En sak är att lyftbågen som sitter bakom dynan blev nu förflyttad ca 2-3dm längre bak i och med nya mattan.
Det har även bytts stötdämpare och fjädrar i boggin.
Avgas packningar och diverse är även bytt! Men det finns ju självklart lite småfel här och där!
Det som skulle behövas bytas är väl slidesen skulle jag tro!

Kan även nämna att det är den svarta huven och dynan och inte den lila!!

Just nu har jag inga bilder men tänkte försöka ta några till helgen och lägga upp.

Så vad tror ni? Vad skulle man kunna vädera en 35a till idag? Har för mig att dom är ganska ovanliga och har även kanske ett litet samlar värde! Vem vet?

/ Danne