Jag va ute och körde skoter i helgen och efter x antal timmar ute i "lekparken" så va man på väg hem, men efter ledens så "skorrar" det till i motorn och det blir pallstopp, arg som fan och hungrig så enivist drog jag igång den igen (det gick lite trögt ) efter det hann jag väll köra 400meter sen skorrar det till igen och ja som sagt pallstopp och efter det gick det inte att dra i snöret änns en centimeter. Kollade kylarvätskan och det fanns lika mycket som det ska vara, kollade oljan sen och skrek utöver mig, den va slut. så där står man mitt i skogen med en skoter som vägrar starta, men till saken hör att efter ungefär 20 min så gick det att dra runt den igen, men inte varje gång, ibland är det bara som att den släpper och inte drar runt. vad fan har hänt?
Är det bara så att den värmenöp 2ggr i rad eller har motorn skurit ?
har inte vågat öppna upp motorn och kolla hur stor skada det är.
Men det jag inte förstår är att den går att dra runt ibland men som sagt ibland är det bara som att den släpper efter och inte drar runt.
Vad är fel?
Är det bara så att den värmenöp 2ggr i rad eller har motorn skurit ?
har inte vågat öppna upp motorn och kolla hur stor skada det är.
Men det jag inte förstår är att den går att dra runt ibland men som sagt ibland är det bara som att den släpper efter och inte drar runt.
Vad är fel?