värt att köpa en sx600 -79 för 20k?

xlt_sks_94

Välkänd medlem
1 feb 2006
242
0
16
Kiruna
vad tycker ni? är väl i ganska bra skick med lite småfix men motorn ska vara fin.
samt kan ni berätta för och nack delar? jag vet att dom ska vara tunga och gå dåligt i snö men den här skotern har 32 eller 38mm matta tror jag det var.
 

bebben

Aktiv medlem
9 jan 2006
84
0
6
39
Luleå
xlt_sks_94 skrev:
vad tycker ni? är väl i ganska bra skick med lite småfix men motorn ska vara fin.
samt kan ni berätta för och nack delar? jag vet att dom ska vara tunga och gå dåligt i snö men den här skotern har 32 eller 38mm matta tror jag det var.
Har sjä'lv en sx 700, har alldrig upplevt det folk säger att den går så dåligt i lössnö, verkar som att allt sitter i tummen, det är klart att det är ju ingen lössnö maskin men är då inte negativ till det på något sätt alls... särskilt tung vet jag inte heller om jag tycker den är, beror ju på vad man jämför med, kolla igenom dämparna och kolla efter sprickor i boggin, samt att den inte har börjat glappa vid infästningen av trailing armarna, (brukar göra det om trailing armarna har fått en smäll) i övrigt är det väl det vanliga... Lycka till