v-kit zl 600...

labanskalle

Välkänd medlem
7 feb 2007
356
0
16
Min zl 600 känns slö i starten och jag gissar att det är pga att varatorerna växlar för hårt i början som motorn inta orkar komma upp i varv... Tror ni att det hjälper med ett v-kit från bengansmotor? Är det värt 2400:-? Är det svårt att montera?
 

labanskalle

Välkänd medlem
7 feb 2007
356
0
16
Kollade på vikterna i variatorn idag och dom verkar luta lite så dom går inte mitt på rullen.. Ska det vara så elle måste dom bytas? Isåfall så köper jag nog ett v-kit på bengans motor... Har provat trycka ihop variatorn för att kunna känna på rullarna men dom kändes då gå lätt och slekade inte..
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Kollade på vikterna i variatorn idag och dom verkar luta lite så dom går inte mitt på rullen.. Ska det vara så elle måste dom bytas? Isåfall så köper jag nog ett v-kit på bengans motor... Har provat trycka ihop variatorn för att kunna känna på rullarna men dom kändes då gå lätt och slekade inte..

Jag hade en ps 700 -99 med precis det problemet. Jag köpte ett bm kit av Bengans och det blev som en ny skoter..
Dock var det vikter med startgropar och den gick inte att krypköra med dom, den bara kopplade ur hela tiden.. Smygstarta var inte heller att tänka på, PANG sa det.
Satte dit originalvikterna ist.. Du får kanske hålla på ett tag och justera in variatorerna, men du blir nöjd efter det!